آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت

امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به خسارات واردشده بخش کشاورزی در پی قطعی‌ ۶ساعت برق درسال گذشته گفت:امسال قول داده شده کشاورزی ازقطعی برق خارج شود و مجلس نسبت به موضوع کوتاه نخواهد آمد.

به گزارش آب و غذا به نقل از مهر ، ذبیح‌الله اعظمی سارودیی، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به خسارت‌های وارد شده به کشاورزان در پی قطعی‌های ۶ ساعت برق در سال گذشته در گفت‌وگو با برنامه‌ای رادیویی عنوان کرد: امسال قول داده شده کشاورزی از قطعی برق خارج شود و مجلس نسبت به آن کوتاه نخواهد آمد و حاضر نمی‌شود با قطع برق، امنیت غذای مردم به خطر افتد.

بیش از ۹۵ بخش کشاورزی خرده مالک است و نقش مشارکت مردمی حائز اهمیت است. سال گذشته وزارت نیرو هر جایی که دچار کمبود می‌شد سراغ صنعت می‌رفت. از سال گذشته وزارت نیرو به بخش کشاورزی و غذای مردم آمده که بارها مورد تذکر قرار گرفته است.

سال گذشته در شدیدترین شرایط گرمایی، برق چاه‌های کشاورزی قطع می‌شد که عادلانه نیست. در حالی که برخی گلخانه‌ها نیاز شدید به آب و برق دارند.

اعظمی ساردویی ضمن ابراز خرسندی از بارش‌های خوب امسال بیان کرد: به میمنت بارندگی‌ها می‌توان امسال جشن خودکفایی را برگزار کرد اما ادامه این روند مستلزم تأمین منابع آبی است. وزارت نیرو یک سال فرصت داشته کمبود برق را تأمین کند و امید می‌رود در هفته‌های آینده تصمیمات مناسبی اتخاذ شود.

قطعی برق‌ها عادلانه نیست

همچنین عطاالله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران ضمن پیش بینی تولید ۱۴ تا ۱۴.۵ میلیون تن گندم برای سال جاری گفت: اگر به موقع پول داده شود و جایزه تحویل از سوی دولت اعلام شود، امسال بالای ۱۲ میلیون تن خرید خواهیم داشت.

مشارکت مردم در تولید گندم، بالای ۹۸ درصد است. تولید مستلزم فراهم شدن الزامات است اما در برخی مواقع از جمله آب مورد نیاز تولید گندم الزامات فراهم نمی‌شود که نتیجه ۳ دهه اشتباه است.

متأسفانه وظایفی که وزارت نیرو بر عهده دارد، مغفول مانده که یکی از آنها تأمین برق ۲۴ ساعت مورد نیاز کشاورز است اما سال گذشته قطعی ۶ ساعت برق به کشاورزان آسیب زد؛ بنابراین برخی کم کاری‌ها موجب نارضایتی کشاورزان می‌شود.

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست