آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

ورود دام به مراتع بدون پروانه مرتع‌داری جرم است

ورود دام به مراتع بدون پروانه مرتع‌داری جرم است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: پروانه مرتع‌داری عشایر باید طبق مقررات برای سال جاری تمدید شده باشد و در هنگام استفاده از مراتع، پروانه مرتع‌داری و یا سند قرارداد اجرای طرح را به همراه داشته و در صورت لزوم به مأموران حفاظتی ارائه کنند.

به گزارش آب و غذا به نقل از منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: ورود دام به مراتع بدون پروانه مرتع‌داری و یا ورود دام بیشتر از تعداد تعیین شده، جرم محسوب می‌شود.

محبوب قلیزاده ۲۲ اردیبهشت ضمن درخواست از عشایر منطقه برای خودداری از کوچ زودهنگام گفت: با اشاره به لزوم بهره‌برداری اصولی از مراتع و جلوگیری از تخریب آن از کوچ زودهنگام ورود دام به مراتع بدون پروانه مرتع‌داری و یا ورود دام بیشتر از تعداد تعیین شده در پروانه مرتع‌داری جرم محسوب شده و متخلفان به استناد تبصره ۲ ماده ۴۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، از طریق مراجع قضایی ذیربط تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

پروانه مرتع‌داری عشایر باید طبق مقررات برای سال جاری تمدید شده باشد و در هنگام استفاده از مراتع، پروانه مرتع‌داری و یا سند قرارداد اجرای طرح را به همراه داشته و در صورت لزوم به مأموران حفاظتی ارائه کنند.

مدیرکل منابع طبیعی استان با بیان اینکه تاریخ ورود دام به مراتع ییلاقی استان تاریخ درج شده در پروانه مرتع‌داری بوده و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد، گفت: فشار چرای دام در مراتع یکی از آسیب‌های وارد شده به مراتع است که توان اکولوژیکی مراتع را به شدت کاهش می‌دهد.

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست