آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

آموزش دامداران اولویت جهادکشاورزی گلستان است

آموزش دامداران اولویت جهادکشاورزی گلستان است

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی گلستان گفت: برپایی دوره‌های آموزشی تخصصی ویژه دامداران با بهره‌گیری از متخصصان در راستای تولید با کیفیت، اولویت جهادکشاورزی استان در سال جاری است.

به گزارش آب و غذا به نقل از ایرنا ، صاحب خیراندیش اظهار کرد: این طرح از اواخر سال قبل با برگزاری یک دوره آموزشی تخصصی ویژه دامداران صنعتی با جمعیت پرورش ۲۶ هزار راس دام صنعتی به اجرا درآمده است.

وی با تاکید بر سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش دامداران ادامه داد: تا سه ماه آینده برپایی یک دوره آموزشی تخصصی ویژه دامداران پرورش دام سبک استان تدارک دیده شده است.

استان گلستان در حوزه پرورش دام سبک و سنگین ظرفیت‌ بالایی دارد و افزایش سرمایه‌گذاری برای دانایی دامداران در نقش‌آفرینی تولید محصولات دامی و افزایش درآمد این قشر ضروری است.

به گفته وی یک میلیون و ۱۰۰ هزار راس دام سبک و ۳۵۰ هزار راس دام سنگین در این استان برای پرورش وجود دارد که از آن سالانه ۳۰۰ هزار تُن شیر خام و ۲۹ هزار تُن گوشت قرمز تولید می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی گلستان همچنین از تاثیر مثبت بارش‌ سال آبی جاری در بخش رونق پرورش دام استان خبر داد و افزود: ۹۰ درصد دامداری‌های منطقه به روش سنتی اداره شده و تغذیه دام‌ها از محل علوفه مرتعی تامین می‌شود که این بارش‌ها نویدبخش رونق این صنعت است.

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان نیز در همایش «ارتقای مدیریت تغذیه و پرورش در صنعت دام با استفاده از دانش نوین» در گرگان گفت: اساس توسعه صنعت دامپروری کشور، سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و ارتباط بیشتر با مراکز دانشگاهی است.

غلامرضا قربانی افزود: سرمایه‌گذاران در صنعت دام نیاز مبرم به ارایه مشاوره در حوزه تامین تغذیه دام برای افزایش کیفیت تولید شیر دارند که استان گلستان در این زمینه پیشقدم است.

وی ضمن انتقال آخرین یافته‌های تغذیه دام سنگین، به سوالات ۱۹۰ دامدار شرکت کننده استان گلستان در همایش سه روزه ارتقای مدیریت تغذیه و پرورش در صنعت دام با استفاده از دانش بنیان در گرگان پاسخ داد.

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست