آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی به ۵۰۰ هزار هکتار تا سال ۱۴۰۵

افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی به ۵۰۰ هزار هکتار تا سال ۱۴۰۵

آب و غذا

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سطح زیر کشت گیاهان دارویی کشور با مشارکت مردم، مسوولیت‌پذیری تولیدکنندگان و با داشتن یک برنامه استراتژیک تا سال ۱۴۰۵ باید به ۵۰۰ هزار هکتار برسد.

«محمدمهدی برومندی» در نشست دوره آموزشی تولید ارگانیک، برندینگ و مارکتینگ ضمن تاکید بر ضرورت برگزاری چنین دوره‌هایی افزود: آموزش مهم‌ترین رکن توسعه پایدار انسانی است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ایران به جهت دارا بودن تنوع اقلیمی در جهان از نظر تولید زعفران، گل محمدی و موسیر ایرانی، رتبه‌های اول را داراست تصریح کرد: کشور ما با دارا بودن ۲۶۱ هزار هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی در سال ۱۴۰۰، حدود ۴۰۰ هزار تن محصول تولید کرده است.

بر اساس مصوبه سند توسعه گیاهان دارویی شورای انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۹۱ با مشارکت مردم و مسوولیت‌پذیری تولیدکنندگان و با داشتن یک برنامه استراتژیک باید تا سال ۱۴۰۵ سطح زیر کشت را به ۵۰۰ هزار هکتار برساند.

برومندی با اشاره به اینکه می‌توان با مشارکت تولیدکنندگان و صادرکنندگان گام‌های بلندی در این خصوص برداریم گفت: در حوزه صنایع تبدیلی و صادرات مشکلاتی وجود دارد که برای رفع آن نیازمند تلاش‌های بیشتری هستیم.

کشاورزی قراردادی و مدیریت بازاریابی و صادرات گیاهان دارویی

«حسین زینلی» مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اجرای کشاورزی قراردادی و تولید محصولات مطابق با مقررات بین‌المللی، می‌تواند بازاریابی و صادرات گیاهان دارویی را به دنبال داشته باشد.

مقرر است با کشاورزی قراردادی و تولید محصولات مطابق با مقررات و موازین بین‌المللی کمک قابل توجهی به صادرکنندگان جهت صادرات محصولات سالم و پایدار در بازارهای بین‌المللی داشته باشیم.

با تولید محصولات استاندارد و پایدار با روش‌های نوین بازاریابی می‌توان گیاهان دارویی را با ارزش واقعی روز دنیا در بازارهای جهانی عرضه و از منابع آن کشور بهره‌مند شویم که با مدیریت محصولات گیاهان دارویی، ارزش افزوده فرآیند تولید تا صادرات افزایش یافته و مردم از امنیت غذای سالم برخوردار خواهند شد.

نشست تولید ارگانیک، برندینگ و مارکتینگ با حضور «میرهادی سیدی» مشاور امور بین‌الملل سازمان توسعه و تجارت، «علی ابراهیمی» نماینده ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی، نمایندگان مرکز تجارت جهانی ITC، نمایندگان امور بین‌الملل وزارت جهاد کشاورزی و معاونین و کارشناسان دفتر مجری طرح ملی گیاهان دارویی برگزار شد.

همچنین دوره آموزشی تولید ارگانیک، برندینگ و مارکتینگ طی سه روز از ۲۷ تا ۲۹ آذرماه با تدریس سباستین الکساندر نماینده توسعه تجارت جهانی ITC در محل هتل پارسیان آزادی در حال برگزاری است./ایرنا

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست