آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

برداشت ۱۰۰ درصدی برنج کشت اول در مازندران

برداشت ۱۰۰ درصدی برنج کشت اول در مازندران

آب و غذا

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران از برداشت ۱۰۰ درصدی برنج در کشت اول مزارع شالیزاری استان خبر داد.

احسان عباسپور در جمع خبرنگاران با اشاره به برداشت برنج در کشت اول در ۲۱۵ هزار هکتار معادل ۱۰۰ درصد اراضی شالیزاری‌ مازندران، اظهار کرد: ۲۰۷ هزار و ۶۴ هکتار شالیزار استان به صورت مکانیزه برداشت شد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه سال زراعی جاری ۵۸ هزار و ۷۳۸ هکتار اراضی شالیزاری استان بعد از کشت اول برنج به کشت مجدد برنج و ۴۰ هزار و ۳۹۲ هکتار به پرورش رتون اختصاص یافت، افزود: امسال کشت مکانیزه برنج در ۱۴۰ هزار و ۹۰۴ هکتار اراضی شالیزاری استان صورت گرفت.

عباسپور با اشاره به اینکه ۱۴۷ هزار و ۶۵۸ هکتار اراضی شالیزاری استان به کشت ارقام محلی اختصاص داشت، از فعالیت ۱۸۷ واحد بانک نشاء برنج در استان خبر داد و گفت: امسال مبارزه با علف‌های هرز در ۴۲۸ هزار و ۲۱۶ هکتار، کرم ساقه خوار برنج در ۱۴۶ هزار و ۱۶۳ هکتار و بلاست برگ و خوشه در ۱۱۸ هزار و ۵۲۵ هکتار اراضی شالیزاری استان انجام شد.

این مسئول با بیان اینکه سال زراعی امسال ۳۳ هزار و ۶۳۶ هکتار اراضی شالیزاری استان تحت پوشش بیمه قرار گرفت، افزود: ۸۴ هزار و ۳۹۸ تن کود شیمیایی بین کشاورزان شالیکار استان توزیع شد.

وی میزان آب ذخیره شده سدهای استان را در حال حاضر ۱۷۶ میلیون مترمکعب و آب‌بندان‌ها را ۲۴۱ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: مازندران با ۲۱۵ هزار هکتار اراضی شالیزاری ۴۲ درصد تولید برنج کشور را به خود اختصاص داده است./ایسنا

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست