آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

وعده‌ دولت برای تسویه طلب گندم‌کاران؛ منابع لازم پیش‌بینی شده است

وعده‌ دولت برای تسویه طلب گندم‌کاران؛ منابع لازم پیش‌بینی شده است

تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران در حالی به دو ماه می‌رسد که امروز سخنگوی دولت اعلام کرد منابع لازم برای تسویه گندم تضمینی خریداری شده از کشاورزان پیش‌بینی شده تا پرداخت هزینه گندم خریداری شده تضمینی با سرعت صورت بگیرد.

به گزارش آب و غذا به نقل از ایسنا ، در روزهای گذشته معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی ضمن عذرخواهی از کشاورزان برای عدم پرداخت به موقع مطالباتشان اعلام کرد که پرداخت مطالبات کشاورزان بیشتر از یک هفته طول نخواهد کشید و اکثر مطالبات نیز به زودی پرداخت خواهد شد.

کشاورزان از ابتدای سال گندم های تولیدی خود را به وزارت جهادکشاورزی تحویل داده‌اند اما هنوز وجه گندم تحویل داده شده خود را دریافت نکرده‌اند. این در حالیست که بر اساس مصوبه شورای قیمت گذاری و دستورالعمل خرید تضمینی  وجه گندم خریداری شده از کشاورزان باید ۲۴ ساعت بعد از تحویل گندم  پرداخت شود.

آن طور که اعلام می شود ارزش گندم خریداری شده توسط دولت حدود ۴۰ همت است که تنها ۲.۳ همت آن پرداخت شده است.

امروز اما سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد که منابع لازم برای تسویه گندم تضمینی خریداری شده از کشاورزان پیش‌بینی شد تا پرداخت هزینه گندم خریداری شده تضمینی با سرعت صورت بگیرد و بتوانیم در شش ماه اول، همه هزینه گندم‌ها را پرداخت کنیم.

بهادری جهرمی همچنین اضافه کرد که تولید و خرید داخلی گندم در طول این دولت افزایش داشته است. خرید گندم داخلی  ۲.۵ برابر افزایش یافته و تسویه بدهی ها نیز انجام شده است و امسال هم انجام می شود.

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست