آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

پیش‌بینی تولید ۵.۶ میلیون تن مرکبات

پیش‌بینی تولید ۵.۶ میلیون تن مرکبات

آب و غذا

مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی پیش‌بینی کرد: امسال ۵.۶ میلیون تن مرکبات در کشور تولید شود که از این میزان، حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن آن پرتقال است.

«زهرا جلیلی مقدم» گفت: میزان تولید مرکبات در کشور حدود ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال جاری برآورد می‌شود که از این میزان ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن آن مربوط به پرتقال است.

وی از صادرات ۱۵۰ هزار تن مرکبات در ۹ ماه نخست امسال خبر داد و افزود: این میزان صادرات مرکبات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش معنی‌دار و قابل توجهی داشته است.

در ۹ماهه امسال ۱۰۷ هزار تن پرتقال، ۳۷ هزار تن نارنگی، ۵ هزار تن لیمو و با احتساب سایر مرکبات و در مجموع ۱۵۰ هزار تن مرکبات به کشورهای دیگر صادر شده که تاکنون حدود ۵۷ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

در ۱۲ماهه سال گذشته حدود ۱۷۷ هزار تن مرکبات با ارزش تقریبی ۶۶ میلیون دلار صادر شد.

وی، دلیل رشد تولید مرکبات کشور را اجرایی کردن توصیه‌های فنی و مدیریت بهینه باغات توسط باغداران و کنترل بهنگام بیماری‌ها و آفات نسبت به سال‌های گذشته عنوان کرد.

با توجه به وضعیت اعلامی سازمان هواشناسی مبنی بر کاهش دما در برخی مناطق در روزهای آتی باید اقدامات و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارت احتمالی سرمازدگی در باغات صورت گیرد./ایرنا

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست