آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

کشت قراردادی برنج، گندم و دانه‌های روغنی امسال هم ادامه می‌یابد

کشت قراردادی برنج، گندم و دانه‌های روغنی امسال هم ادامه می‌یابد

آب و غذا

مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: کشت قراردادی محصول برنج، گندم و دانه‌های روغنی در سال زراعی جاری هم در همه استان‌های کشور ادامه می‌یابد.

فرامک عزیز کریمیدر جریان سفر به استان اردبیل، کشت قراردادی برنج، گندم و دانه‌های روغنی را که موجب افزایش تولید این محصولات شده است، طرحی موفق در حوزه کشاورزی در سال زراعی گذشته عنوان کرد.

وی در ادامه ۷۰ درصد تولیدات کل بخش کشاورزی مربوط به حوزه زراعت اعلام کرده و با اشاره به تولید حدود ۲۳ تا ۲۵ میلیون تن غلات در ایران، گندم، جو، ذرت دانه‌ای و برنج را چهار غله مهم و پر مصرف کشور عنوان کرد.

در سال زراعی که پشت سر گذاشتیم، بیش از ۷.۴ میلیون تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان کشور خریداری شده که با توجه به قیمت‌گذاری مناسب و اقداماتی که در زمینه اصول فنی به ویژه تغذیه مزارع نسبت به سال گذشته، حدود سه میلیون تن افزایش خرید انجام شده است.

وی همچنین از افزایش ۶۰۰ هزار تنی تولید محصول جو در سال زراعی گذشته در کشور خبر داد و تولید بیش از سه میلیون تن جو را رکوردی برای بخش کشاورزی ایران ذکر کرد.

احمدی همچنین با اشاره به پیش‌بینی تولید حدود سه ملیون و ۴۰۰ هزار تن تولید شلتوک در کشور که حدود ۶۰ درصد آن به دانه برنج تبدیل می‌شود، گفت: برداشت محصول برنج در مناطق گرمسیری کشور در مراحل نهایی برداشت قرار دارد و پیش‌بینی ما این است که نسبت به سال گذشته باز افزایش تولید قابل توجهی خواهیم داشت.

برش استانی طرح الگوی کشت محصولات اساسی کشور که هفته گذشته رونمایی شد، به زودی برای اجرا در مناطق مختلف ایران ابلاغ می شود./ایرنا

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست