آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

۵۹۰ هزار تن محصول زراعی در استان یزد تولید شد

۵۹۰ هزار تن محصول زراعی در استان یزد تولید شد

آب و غذا

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: امسال ۵۹۰ هزار تن انواع محصول زراعی از سطح ۲۸ هزار هکتار از اراضی زیرکشت در این استان برداشت شد.

یدالله جواد پور در حاشیه بازدید از اراضی زراعی ابرکوه با بیان اینکه ۱۱۳ هزار و ۷۶۰ هکتار اراضی استان به کشت محصولات زراعی و باغی اختصاص دارد، افزود: بیشتر سطح زیرکشت به گندم ، جو، ذرت ،یونجه و سورگوم اختصاص دارد .

وی با بیان اینکه در استان یزد بیش از ۶۰ نوع محصول زراعی کشت می شود سطح زیرکشت گندم را ۹ هزار هکتار ذکر کرد و ادامه داد: امسال قریب به ۳۸هزار تن محصول گندم تولید شد  و با توجه به شرایط اقلیمی، برخی کشاورزان ۱۰ تن گندم در هر هکتار نیز برداشت کردند. 

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی یزد با تاکید بر اهمیت تامین روغن کلزا ،تصریح کرد: با توجه به برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی ، می بایست کاشت کلزا از سرعت بیشتری برخوردار شود.

وی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی متولی تامین امنیت غذایی است، تاکید کرد: در این مورد نیاز به توسعه پایدار کشاورزی است و برای تحقق آن به افزایش بهره‌وری، کشاورزی هوشمند، فنی و مهندسی بخش کشاورزی، تامین سرمایه لازم و نگاه راهبردی و تعالی محور و مدیریت علمی نیاز است.

وی مهمترین محصول زراعی استان را گندم ،جو ، ذرت ،هویج، کاهو، کلم، شلغم، نخود فرنگی، خیار، انواع فلفل ، گوجه فرنگی ،بادمجان و گیاهان صنعتی نظیر گلرنگ، آفتابگردان، کنجد، یونجه، ذرت علوفه ای و سورگوم ذکر کرد.

۱۳ درصد درآمد ناخالص تولید بخش کشاورزی یزد مربوط به زراعت است./ایرنا

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست