آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

۶۳ درصد اراضی کشور حدنگاری شد

۶۳ درصد اراضی کشور حدنگاری شد

مدیرکل دفتر مهندسی و حدنگاری اراضی سازمان امور اراضی کشور اعلام کرد، حدود ۹.۵ میلیون هکتار معادل ۶۳ اراضی کشاورزی در کشور رفع تداخل شده است.

به گزارش آب و غذا به نقل از مهر ، محمد احمدی، مدیرکل دفتر مهندسی و حدنگاری اراضی سازمان امور اراضی کشور در برنامه‌ای رادیویی با اشاره به رفع تداخلات اراضی کشاورزی گفت: در حال حاضر از مجموع ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی حدود ۱۵ میلیون هکتار رفع تداخلات شده و از این میزان حدود ۹.۵ میلیون هکتار که معادل ۶۳ درصد از اراضی کشاورزی کشور است رفع تداخلات آنها انجام شده و این اراضی ملی و غیر ملی از یکدیگر تفکیک شده است.

تقریباً در پلاک‌های ثبتی که رفع تداخل اجرا کردیم بین مردم و دولت مشکل خاصی وجود ندارد و به این سمت پیش می‌رویم که موانع تولید از این نظر برای کشاورزان وجود نداشته باشد و بتوانند فعالیت‌های کشاورزی خود را ادامه دهند.

ما در راستای مقررات اجرایی مدیریت زمین و قوانین اصلاحات ارضی و ملی با انجام رفع تداخلات به دنبال حل مشکلات اراضی بین مالکیت‌های دولتی و فردی و بین خود مردم هستیم تا تثبیت مالکیت‌ها انجام شود.

برای انجام و تسریع رفع تداخلات در کشور تا کنون بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های متعددی صادر و ابلاغ شده است که خوشبختانه در دو سال اخیر رشد خوبی در روند رفع تداخلات در کشور اتفاق افتاده و در برخی از استان‌ها در مرحله اتمام حدنگاری هستیم.

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست