آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

توسعه پوشش بیمه فراگیر دام

توسعه پوشش بیمه فراگیر دام

امسال ما به دنبال توسعه پوشش فراگیر بیمه دام هستیم.

در نشست خبری صندوق بیمه کشاورزی که با هدف معرفی سیاست‌ها، برنامه‌ها و راهبردهای بیمه کشاورزی در آغاز سال زراعی  1403-1402 صفری اصل بیان کرد: در زیر بخش طیور  با توجه به اینکه در سال 1384 بیمه به‌صورت اجباری شد خوشبختانه تمام تولیدکنندگان طیور موظف شدند تا در مبادی تولید کل جوجه‌های یک روزه‌ی تولیدی خود را به‌صورت بیمه شده در مقابل عوامل خطر موجود ( قهری و بیماری ) نزد صندوق بیمه، بیمه کنند.

خوشبختانه بیش از 99 درصد جوجه‌های یک روزه در کشور بیمه هستند و در بحث بیمه جوجه‌های یک روزه مشکل خاصی نداریم.

ما در صندوق بیمه به دنبال این هستیم که از نظرات اتحادیه‌ها بخش خصوصی در جهت اعتلای اهدافی که دنبال آن هستیم و پوشش بیمه فراگیر، استفاده کنیم. 

بیمه کشاورزی در بحث طیور و دام 80 درصد ارزش موضوع بیمه‌ای را به‌عنوان حداکثر تعهد در نظر می‌گیریم و زمانی که بهره‌بردار خسارتی ببیند آن را جبران می‌کنیم.

ما در شرایط خاص، گزینه بیمه‌ای تداوم تولید را هم داریم که این طرح بسیار خوبی در جهت جبران تولید گوشت و مرغ است.

ما برای حمایت از تولیدکنندگان نیمچه گوشتی و مرغ تخم‌گذار تجارتی که در حقیقت تولیدکنندگان تخم مرغ در سبد غذایی مردم هستند؛ دو بیمه الحاقی دیگر  تحت عنوان بیمه تکمیلی، که این بیمه مرغدار را در برابر تلفات بیماری حمایت می‌کند در نظر گرفته‌ایم. 

بحث بیمه فراگیر دام از سال 1388 در صندوق بیمه مطرح شد و هدف آن پوشش بیمه‌ای برای تمام دام‌های موجود در کشور است که از ویژگی‌های آن دغدغه برای خسارت وجود ندارد و تولیدکننده بعد از خسارت دوباره می‌تواند به چرخه تولید برگردد.

ارتقا بهداشت عمومی و سلامت جامعه، پیشگیری از بیماری‌های مشترک و واگیر دار، جبران به موقع بخشی از خسارت وارده به بیمه گذار و ایجاد نظام کار آمد در خصوص پرداخت غرامت و در نهایت افزایش آگاهی بهره‌بردار در جهت کاهش ریسک از دیگر ویژگی‌های بیمه فراگیر دام است./ایانا

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست