آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

تولید تن ماهی از ۶۵۰ میلیون عدد در سال به ۲۵۰ میلیون عدد رسید

تولید تن ماهی از ۶۵۰ میلیون عدد در سال به ۲۵۰ میلیون عدد رسید

آب و غذا

نایب رئیس سندیکای کنسرو ایران ضمن اشاره به اینکه ستاد تنظیم بازار در مورد قیمت کنسرو تن ماهی هنوز تصمیم نگرفته است، از کاهش تولید تن ماهی از ۶۵۰ میلیون عدد در سال به ۲۵۰ میلیون عدد خبر داد.

مسعود بختیاری امروز در نشست خبری اظهار کرد: نظام قیمت گذاری در کشور پیچیده و بغرنج است؛ کالاهایی که قیمت مواد اولیه آن مشمول قیمت گذاری پیشینی نمی‌شود نباید برای آن کالا قیمت دستوری در نظر گرفت.

 با توجه به قیمت ماهی تن و هزینه حمل قیمت مدنظر تولیدکنندگان برای هر کنسرو تن ماهی ۴۶ هزار و ۹۰۰ تومان بود اما به ما گفتند برای حمایت از مصرف کنندگان و گذر از شرایط بحرانی قیمت تن ماهی زیر ۴۰ هزار تومان باشد؛ در همین راستا ستاد تنظیم بازار مجوز قیمت ۳۵ هزار تومان را صادر کرد.

از ۱۰۰ روز پیش درخواست اصلاح قیمت را دادیم اما توجهی به این درخواست ما نشده است؛ از ابتدای آبان ماه با موافقت وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، واحدهای تولیدی قیمت ۳۹ هزار و ۹۰۰ تومان را برای قیمت مصرف کننده روی کالا درج کردند اما ستاد تنظیم بازار هنوز هیچ تصمیمی در این رابطه نگرفته است؛ بنابراین درخواست ما از ستاد تنظیم بازار این است که با این قیمت ۳۹ هزار و ۹۰۰ تومان موافقت کنند تا از جریمه و برخورد تعزیراتی جلوگیری شود.

هفتم آبان ماه قرار بود ستاد تنظیم بازار در این خصوص تصمیم گیری کند اما با گذشت نزدیک به ۲۰ روز هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وی در مورد وضعیت تولید تن ماهی، گفت: بر اساس برآوردهای سازمان شیلات، طی ۴ سال تولید کنسرو تن ماهی از ۶۵۰ میلیون عدد به ۲۵۰ میلیون عدد در سال رسیده است. کاهش حجم تولید این نگرانی را تقویت کرده است که معیشت صیادان به مخاطره بیفتد./مهر

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست