آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

تولید متراکم میگو و گذر از تولید سنتی به نوین

تولید متراکم میگو و گذر از تولید سنتی به نوین

تولید میگو به صورت متراکم در اراضی بریس به عنوان پایلوت می‌تواند یک فعالیت تحقیقات راهبردی باشد و الگوی گذر از تولید سنتی به نوین را محقق کند.

به گزارش آب و غذا به نقل از مهر ، طرح پیشنهادی پایلوت روش تطبیقی پرورش میگوی متراکم در مرکز آموزشی و ترویجی بریس مورد بررسی قرار گرفت و سیدحسین حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در این برنامه تغییر رویکرد تولید از روش سنتی به مدرن را یکی از راهکارهای توسعه‌ای برشمرد و گفت: امکان‌سنجی تولید میگوی متراکم در مرکز آموزشی و ترویجی بریس به عنوان یک کار الگویی می‌تواند معرفی و به تولید برسد.

لازم است جوانب حقوقی برای تعیین وضعیت اراضی مربوطه توسط بخش حقوقی تحت بررسی قرار گرفته و سپس تأمین بودجه مناسب آن پیش‌بینی شود.

لازم است به صورت فازبندی شده پیشروی و حداقل‌هایی که برای تولید نیاز است را تأمین کنیم.

حسینی از تشکیل کمیته‌ای برای سرعت بخشیدن به این کار خبر داد و گفت: مجوزهای لازم توسط بخش‌های فنی و حقوقی انجام شده و مراحل تأمین اعتبار و اجرا به سایر بخش‌های مربوطه سپرده شود.

رییس سازمان شیلات ایران منطقه چابهار را از لحاظ عاری از آلودگی بودن، بکر تشخیص داد و گفت: انجام پروژه‌های تحقیقاتی پایلوت در سواحل مکران می‌تواند ضمن افزایش تولید اثرات مؤثری در گذر از تولید سنتی به نوین داشته باشد.

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست