آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

نیازی به واردات مرغ نداریم

نیازی به واردات مرغ نداریم

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به پتانسیل صنعت مرغداری نیازی به واردات مرغ برای تامین نیاز بازار و ذخایر استراتژیک نداریم.

علی ابراهیمی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی  گفت: با توجه به زیرساخت های صنعت مرغداری نیازی به واردات مرغ به منظور تامین ذخایر استراتژیک نداریم.

با وجود آنکه قیمت مرغ وارداتی بالاتر از داخلی تمام می شود، از این رو موافق خروج ارز از کشور برای واردات نیستیم و به عبارتی واردات اقدامی ضد تولید است.

پتانسیل صنعت مرغداری به گونه ای است که به شرط تامین به موقع نهاده های دامی علاوه بر امکان تامین بازار داخل و ذخایر استراتژیک، ظرفیت صادرات هم وجود دارد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی ظرفیت کنونی تولیدسالانه مرغ کشور را ۲ میلیون و ۴۰۰ تا ۲ میلیون و ۷۰۰ هزارتن اعلام کرد و افزود: آمار دقیق و رسمی از سرانه مصرف وجود ندارد و تنها برخی کارشناسان بر مبنای میزان جوجه ریزی، سرانه مصرف را برآورد می کنند.

با وجود امکان تامین نیاز کشور توسط واحدهای تولیدی نیازی به واردات و خروج ارز از کشور نیست.

او در بخش دیگر اظهارات خود قیمت کنونی هرکیلو مرغ زنده را ۵۴ تا ۵۷ هزار تومان اعلام کرد و افزود: مرغ گرم هم در خرده فروشی ها با نرخ مصوب باید عرضه شود.

بنابر آمار تا ۱۶ آبان ۶۵ میلیون قطعه جوجه ریزی شده است که احتمال می رود میزان جوجه ریزی مشابه ماه قبل باشد، اما عدد دقیقی از الان نمی‌توان اعلام کرد.

گرچه مشکل تامین کنجاله سویا نسبت به قبل تاحدودی بهبود یافته، اما به طور کامل مرتفع نشده است./باشگاه خبرنگاران جوان

 

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست