آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

اولین نمایشگاه و همایش سراسری صنعت آکواریوم ماهیان زینتی؛ محصولات و خدمات وابسته برگزار شد

اولین نمایشگاه و همایش سراسری صنعت آکواریوم ماهیان زینتی؛ محصولات و خدمات وابسته برگزار شد

 

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران تولید فعلی ماهیان زینتی در کشور را ۳۲۳ میلیون قطعه بر‌شمرد که این تعداد، درآمدی معادل ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان ایجاد می‌کند.

سیدحسین حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در مراسم افتتاحیه "اولین نمایشگاه و همایش سراسری صنعت آکواریوم ماهیان زینتی؛ محصولات و خدمات وابسته"، گفت: ماهیان زینتی یکی از سودآورترین فعالیت‌های آبزی‌پروری در جهان است که امکان تولید آن در سرمایه‌گذاری بسیار کم تا سرمایه‌های بالاتر فراهم است.

 یکی از ویژگی‌های پرورش ماهیان زینتی تنوع زیستی و انطباق با ظرفیت‌های زیستی کشور است و در حوزه اشتغال، معیشت و ارزآوری هم می‌تواند مؤثر باشد.

به گفته حسینی، در حال حاضر تولید ماهیان زینتی در کشور ۳۲۳ میلیون قطعه است که این تعداد ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد ریالی و ۴۲۷ هزار دلار، درآمد ارزی برای کشور به همراه دارد.

این حوزه علاوه بر ایجاد ارزش‌افزوده در زنجیره ارزش، در بحث‌های صنایع تبدیلی ازجمله آکواریومی و گردشگری نیز از ظرفیت‌ اشتغال‌زایی برخوردار است.

آکواریوم می‌تواند یک جایگزین مناسب برای نگهداری حیوانات خانگی باشد، البته برای این منظور باید گام‌هایی برای ارزان‌سازی و خدمات پس از فروش برداشته شود.

گفتنی است؛ اولین نمایشگاه و همایش سراسری صنعت آکواریوم ماهیان زینتی؛ محصولات و خدمات وابسته ۱۷ مردادماه لغایت ۲۰مردادماه در مجتمع نمایشگاهی گفتگو پذیرای علاقمندان این حوزه است./ایانا