آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

برگزاری اولین پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی

برگزاری اولین پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی

آب و غذا

مدیر پنجمین نمایشگاه کشاورزی آیفارم گفت: برای اولین بار در برگزاری نمایشگاه‌های کشاورزی، فضایی به صورت مستقل به شرکت‌های دانش‌بنیان و حوزه‌های مرتبط اختصاص داده شده است.

حامد ایرانی مدیر پنجمین نمایشگاه بین المللی آیفارم با اشاره به اهمیت توسعه کسب و کارها در حوزه‌های مختلف کشاورزی و تبادل دانش و اطلاعات پیشرفته این حوزه، گفت: این رویداد با هدف ارائه آخرین دستاوردها و تکنولوژی‌های روز در حوزه باغبانی، ساخت و تجهیز گلخانه، ماشین آلات، ادوات، تجهیزات و پهپادهای کشاورزی، سامانه‌های نوین آبیاری و محصولات کشاورزی در تاریخ ۲۱ تا ۲۴ شهریور ماه در محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب تهران برگزار می‌شود.

وی با بیان این نکته که از نقش و اهمیت شرکت‌های دانش بنیان در توسعه صنعت کشاورزی نمی‌توان چشم‌پوشی کرد، افزود: برای اولین بار در برگزاری نمایشگاه‌های کشاورزی، فضایی به صورت کاملاً مستقل به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص داده شده است.

ایرانی با تاکید بر این مهم که این نمایشگاه با رویکرد صادرات محور و به منظور تقویت و ارتقاء تولیدات سازندگان داخلی و معرفی توانمندی‌های ساخت داخل در سطح بین المللی برگزار خواهد شد، ادامه داد: توان تولیدی کشاورزی ایران مورد توجه کشورهای خارجی به خصوص همسایگان قرار گرفته است که کشورهای عراق، قطر، عمان، امارات، کویت، ترکیه، افغانستان و کشورهای حوزه اوراسیا ضمن بازدید از این نمایشگاه در پی بهره‌مندی از این توان و تولیدات شرکت‌های ایرانی خواهند بود.

از آنجایی که توسعه گلخانه‌ها و افزایش ۲ برابری ظرفیت آن طی ۵ سال در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد، امسال و با همت انجمن گلخانه سازان کشور شاهد حضور حداکثری از برترین فعالین این حوزه خواهیم بود که برای علاقمندان برای ساخت و ایجاد گلخانه بازدید از این رویداد بسیار مفید و حائز اهمیت خواهد بود.

پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی آیفارم با همکاری و مشارکت انجمن ملی گلخانه سازان کشور و با حمایت وزارت جهاد کشاورزی، وزارت امور خارجه، خانه اصناف کشاورزی ایران، نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران و کمیته صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار می‌شود./مهر