آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

ششمین جشنواره ملی روز جنگلبان برگزار می‌شود

ششمین جشنواره ملی روز جنگلبان برگزار می‌شود

آب و غذا

سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اعلام کرد: ششمین جشنواره ملی روز جنگلبان و جان‌نثاران منابع طبیعی روز سه‌شنبه (۲۷ دی ماه) برگزار می‌شود.

به نقل از سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، این جشنواره تکریم از انسان‌هایی است که در دفاع از منابع طبیعی و حفاظت از جنگل‌ها و مراتع از جان و مال خود می‌گذرند تا این میراث ارزشمند را در اختیار آیندگان قرار دهند.

در مراسم ملی جشنواره روز جنگلبان از ۱۷ نفر از جنگلبانان نمونه، خانواده‌های شهدای منابع طبیعی و از تعدادی از جنگلبانان افتخاری قدردانی می‌شود و هم‌زمان به صورت آنلاین نیز در ادارات کل استان‌ها، نمونه‌های استانی مورد تکریم قرار خواهند گرفت.

در این مراسم علاوه بر مدیران ستادی و استانی منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، مقامات ارشد وزارت جهاد کشاورزی، قوه قضاییه، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و نمایندگان تشکل‌های محیط‌زیستی و دوستداران و علاقه‌مندان به منابع طبیعی کشور حضور خواهند داشت.

بر اساس این گزارش، جشنواره ملی روز جنگلبان از سال ۱۳۹۶ همه‌ساله به همت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و تشکل محیط‌زیستی "جمعیت حامیان زمین" برگزار شده است و در سال جاری ششمین دوره‌ی آن برگزار می‌شود./ایرنا