آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی شیلات، آبزیان، ماهیگیری، غذاهای دریایی و صنایع وابسته

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی شیلات، آبزیان، ماهیگیری، غذاهای دریایی و صنایع وابسته

بزرگترین و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی شیلات، آبزیان، ماهیگیری، غذاهای دریایی و صنایع وابسته (IFEX2023) ) 13تا 16 آذرماه ۱۴۰۲ با حضور وزیر جهاد کشاورزی، سفرا، نمایندگان مجلس و مسئولان کشوری و لشکری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان شیلات ایران با اعلام این مطلب گفت: در راستای مأموریت‌های ابلاغی این سازمان مبنی بر تولید غذای سالم، بهداشتی و باکیفیت، گام‌های مهمی در راستای تأمین امنیت غذایی مردم شریف ایران در دستور کار قرار دارد.

یکی از راه‌های کمک به این ارتباط و تعامل سازنده و پیش برنده اهداف خرد و کلان، برگزاری نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی شیلاتی است. 

وی درباره مشخصات و ویژگی‌های نمایشگاه هفتم شیلاتی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه به مدت چهار روز، از تاریخ ۱۳ تا 16 آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های جمهوری اسلامی، در سالن‌های 38 A,B و ۱۸ در فضایی بیش از 6 هزار مترمربع مفید با حضور بیش از 130 غرفه و شرکت برگزار می‌شود. 

علامیر مهم‌ترین ویژگی‌های این نمایشگاه را توجه به شعار سال ۱۴۰۲ (مهار تورم، رشد تولید) برشمرد و ادامه داد: برگزاری نشست با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی توسط کمیته سرمایه‌گذاری سازمان شیلات ایران در صنعت شیلات و توسعه شیلات در سواحل مکران، حضور فعال شرکت‌های دانش‌بنیان، ستاد فرمان امام، قرارگاه خاتم، سازمان اوقاف، هلدینگ کشاورزی، مدیران ارگان‌های دریایی کشور، برگزاری بیش از 30 کارگاه تخصصی در حوزه شیلات و آبزی‌پروری در طول چهار روز، برپایی جشنواره غذاهای دریایی باهدف ارتقای فرهنگ مصرف آبزیان از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است. 

در طول برگزاری این نمایشگاه چندین سند همکاری و تفاهم‌نامه در حوزه شیلات و آبزی‌پروری به امضا خواهد رسید./ایانا