آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

رشد 11 درصدی پرداخت تسهیلات در بانک کشاورزی

رشد 11 درصدی پرداخت تسهیلات در بانک کشاورزی

بر اساس آمارهای ارائه‌شده توسط بانک کشاورزی، پرداخت تسهیلات توسط این بانک در سه‌ماهه نخست امسال رشد 11 درصدی داشته است.

بر اساس اعلام بانک کشاورزی، در سه‌ماهه نخست امسال تسهیلات ارائه‌شده به کشاورزان به نسبت مدت مشابه سال قبل 29 هزار 604 هزار میلیارد ریال، افزایش داشته است.

تا هفته اول تیرماه امسال، کل تسهیلات پرداختی این بانک 290 هزار و 687 میلیارد ریال بوده است که از این میزان بیش از 88 درصد آن به زیر بخش‌های مختلف کشاورزی در قالب تسهیلات سرمایه‌ای و جاری، اختصاص‌یافته است.

این در حالی است که میزان کل تسهیلات پرداختی در مدت مشابه پارسال 261هزار و 83 میلیارد ریال بوده است. بنابراین امسال شاهد افزایش حدود 11 درصدی پرداخت تسهیلات از بانک کشاورزی بوده‌ایم.

تسهیلات بانک کشاورزی باهدف سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و بهبود تولید و اشتغال در این بخش ارائه می‌شود. بانک کشاورزی به‌عنوان یکی از کانون‌های اصلی تأمین نقدینگی بخش‌های مختلف کشاورزی به شمار می‌رود. یکی از اقدامات این بانک حمایت 172 هزار میلیارد ریالی از زراعت محصولات بهاره و پاییزه در 10 ماهه نخست سال 1401 بود که با 61 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به بیش از 153 هزار کشاورز باهدف تحکیم پایه‌های امنیت غذایی کشور، حفظ و ایجاد اشتغال و تداوم و افزایش تولید در مراحل کاشت، داشت و برداشت محصول انجام شد و با استقبال کشاورزان در استان‌های مختلف روبرو شد./ایانا

نظرات