آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

شهر خربزه ایران کجاست؟

شهر خربزه ایران کجاست؟

بدون شک یکی از شیرین‌ترین و آبدارترین میوه‌های تابستانی خربزه است.

به گزارش آب و غذا به نقل از دلتا مگ ، شهر خربزه ایران را می‌شناسید؟ خربزه یکی از شیرین‌ترین میوه‌هایی است که در ایران تولید می‌شود. این میوه تابستانه خوشمزه و شیرین که مانند قند است در یکی از شهرهای ایران چنان بسیار عالی تولید می‌شود که رتبه سوم تولید خربزه در جهان را به خود اختصاص داده است. با دلتامگ همراه باشید تا با شهر خربزه ایران آشنا شوید.

بهترین خربزه جهان

شهر خربزه ایران،تربت جام خراسان رضوی است . تربت جام به خاطر تولید خربزه‌های با کیفیت و خوشمزه شهرت یافته است و به همین دلیل به عنوان شهر خربزه ایران شناخته می‌شود. خربزه‌هایی که در این شهر تولید می‌شوند به دلیل طعم و کیفیت خاص خود در سراسر ایران طرفداران زیادی دارند.

تربت جام یکی از شهرستان‌های استان خراسان رضوی در شمال شرقی ایران است که به دلیل تاریخی بودن و فرهنگ خوبش، جاذبه‌های طبیعی و آثار باستانی شناخته می‌شود.

خراسان رضوی رتبه نخست تولید خربزه در کشور

تربت جام یکی از شهرهای باستانی کشور ایران است که قدمت آن به دوران پیش از اسلام بازمی‌گردد. این منطقه در دوران‌های مختلف تاریخی مورد توجه قرار گرفته و آثار باستانی زیادی از دوره‌های اسلامی و پیش از اسلام در آن وجود دارد. مقبره شیخ احمد تربت جام و شهر خربزه ایران یکی از مهم‌ترین و مشهورترین بناهای تاریخی تربت جام است.

استان خراسان رضوی در ایران به عنوان بزرگترین تولیدکننده خربزه در کشور شناخته می‌شود. این استان به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب و زمین‌های حاصلخیز، سهم عمده‌ای در تولید خربزه دارد. شهرستان تایباد به ویژه با 11هزار و 850هکتار سطح زیر کشت خربزه، بیشترین میزان تولید این محصول را در استان و در کشور به خود اختصاص داده است. خربزه تولید شده در این منطقه به دلیل کیفیت بالا، طعم شیرین و عطر دلپذیر، در سراسر ایران و حتی در بازارهای بین‌المللی مورد استقبال قرار می‌گیرد.

خربزه مشهدی اصل

خربزه مشهدی اصل یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین انواع خربزه در ایران است که به دلیل طعم شیرین، عطر خوش و کیفیت بسیار خوب شهرت دارد. این نوع خربزه بیشتر در مناطق اطراف مشهد و دیگر بخش‌های استان خراسان رضوی کشت می‌شود. خربزه مشهدی معمولا دارای یک سری ویژگی خاص است.

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست