آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

طرز تهیه رب هلو در خانه به صورت مرحله به مرحله

طرز تهیه رب هلو در خانه به صورت مرحله به مرحله

یکی از چاشنی‌های خوشمزه و متفاوت، رب هلو است. این رب با استفاده از هلوهای رسیده و شیرین تهیه می‌شود و طرز تهیه آن بسیار ساده و راحت است. رب هلو را می‌توان در تهیه انواع غذاها و سالادها استفاده کرد. در این بخش با ما همراه باشید تا طرز تهیه رب هلو در خانه به صورت مرحله به مرحله را به شما آموزش دهیم.

به گزارش آب و غذا به نقل از اُکالا ، برای تهیه رب هلو به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

هلو  ۱ کیلوگرم
رب انار ۵ قاشق غذاخوری
نمک ۱ قاشق غذاخوری سرخالی
سرکه  ۳ قاشق غذاخوری
آب به مقدار لازم
 
 

مراحل تهیه رب هلو

مراحل تهیه رب هلو به شرح زیر است:

مرحله اول: آماده‌سازی هلوها

هلوها را شسته و هسته آن‌ها را جدا کنید. هلوهای بدون هسته را همراه با مقداری آب در قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه دهید تا هلوها نرم شوند و آب بیندازند. دقت کنید که آب درون قابلمه به اندازه‌ای باشد که روی هلوها را بپوشاند.

مرحله دوم: صاف کردن و تهیه پوره هلو

پس از نرم شدن هلوها، محتویات قابلمه را از صافی رد کنید تا پوره هلو جدا شده و پوست و هسته‌ها باقی بمانند. پوره هلو را مجددا در قابلمه تمیز ریخته و روی حرارت قرار دهید.

مرحله سوم: اضافه کردن مواد و پخت رب

در این مرحله باید به پوره هلو، رب انار، سرکه و نمک اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه دهید تا مخلوط به جوش آید و به تدریج غلیظ شود. در طول پخت، مرتبا مخلوط را هم بزنید تا ته نگیرد. در مراحل پایانی پخت، میزان ترشی و نمک را چشیده و در صورت نیاز، مقدار آن‌ها را تنظیم کنید.

مرحله چهارم: بسته‌بندی و نگهداری

پس از اینکه رب به غلظت دلخواه رسید، حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید تا خنک شود. رب سرد شده را در شیشه‌های تمیز و خشک بریزید و در آن را محکم ببندید. شیشه‌های رب را در یخچال یا فریزر نگهداری کنید. نوش جان!

در این بخش  طرز تهیه رب هلو در خانه به صورت مرحله به مرحله را به شما آموزش دادیم. با تهیه‌ی این رب، نه تنها یک چاشنی خوشمزه بلکه یک مکمل غذایی سالم و مغذی برای خانواده خود فراهم می‌کنید.

نظرات