آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

کود پوست موز، بهترین گیاهان | رشد انفجاری گیاه آپارتمانی

کود پوست موز، بهترین گیاهان | رشد انفجاری گیاه آپارتمانی

اگر به دنبال یک روشی سریع برای تقویت گیاهان خود هستید، این مطلب به شما کمک خواهد کرد.

به گزارش آب و غذا به نقل از دلتا ، کود پوست موز می‌تواند در رشد گل و گیاهان آپارتمانی شما معجزه کند. اگر به دنبال راهی آسان برای تقویت گیاهان خود هستید، با ما همراه شوید تا با آموزش استفاده از کود پوست موز، بهترین گیاهان را داشته باشید.

کود پوست موز برای گیاهان

پوست موز خواص بسیار زیادی دارد که شاید کمتر کسی از آن‌ها مطلع باشد. خوص آن نه تنها برای پوست و موی انسان بلکه کود پوست موز برای تقویت و رشد گیاهان بی‌نظیر است.

تقویت گیاهان به روش خانگی

پوست موز به علت اینکه خواص زیادی دارد و در آن مواد مغذی زیادی از جمله فسفر و پتاسیم است، برای رشد و تقویت گیاهان یک گزینه بسیار عالی است. اگر پوست موز را در گلدان خاک کنید در واقع از کود پوست موز استفاده کرده‌اید و حتما نیازی نیست تا آن را به صورت پودر در بیاورید. پوست موز به علت اینکه زود تجزیه می‌شود، می‌توانید آن را با همان شکلی که دارد، در خاک گلدان خود بکارید تا ریشه گیاه شما از مواد مغذی آن تغذیه کنند.

چای کمپوست

برای استفاده از این نوع کود پوست موز ابتدا باید آن‌ها را در یک ظرف آب قرار دهید تا عصاره و مواد مغذی آن با آب مخلوط شود. از این نوع کود می‌توانید برای اینکه گیاهتان رشد خوبی داشته باشد، هفته‌ای یکبار با آب مخلوط کنید و بر روی خاک گلدانتان بریزید.

کود خانگی برای گلدان

اگر از کود پوست موز برای تقویت کردن گیاهان گل‌دار خود استفاده کنید، قطعا تاثیرات شکفت انگیز آن را در گل دهی گلدان‌هایتان خواهید دید و از آن شگفت زده خواهید شد.

تقویت خاک

اگر باغچه‌ای کوچک و یا حتی بزرگ دارید، می‌توانید با کاشت چندین پوست موز بافاصله از هم در عمقی تقریبا 7 الی 8 سانتی متری از خاک ،به تقویت خاک باغچه خود بپردازید. اگر خاک باغچه شما با کیفیت و مرغوب باشد، گیاهان شما نیز با سرعت و شرایط بهتری رشد خواهند کرد. از جمله مواد مغذی کمه در پوست موز هست می‌توان به آهن، پتاسیم، کلسیم و فسفر اشاره کرد که برای گیاهان و گل‌های آپارتمانی معجزه می‌کنند.

تقویت گیاهان هوازی

این نوع گیاهان نیاز دارند تا اکسیژن بیشتری را دریافت کنند. برای ان منظور باید ابتدا پوست موز را با خز  یا مالچ بپوشانید، و گیاهان هوازی خود را نیز بر روی آن قرار دهید. این پوست موزها خودشان مواد مغذی را برای رشد گیاه هوازی شما تامین خواهند کرد و شما از هر گونه کوددهی دیگری بی نیاز خواهید شد.

نظرات