آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

انعقاد ۱۸ قرارداد انتقال فن‌آوری پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی به شرکت‌های دانش‌بنیان

انعقاد ۱۸ قرارداد انتقال فن‌آوری پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی به شرکت‌های دانش‌بنیان

رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی کشور، از انعقاد ۱۸ قرارداد انتقال و توسعه فناوری پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی به شرکت‌های دانش‌بنیان و کشت و صنعت فعال بخش کشاورزی خبر داد.

غلامرضا صالحی جوزانی در این خصوص گفت: این قرارداد‌ها در حیطه ایجاد ارقام جدید در زمینه کود‌های زیستی، افزودنی‌های خوراک دام و همچنین افزودنی‌های صنایع غذایی مثل پروبیوتیک‌ها و استارتر‌های صنایع لبنی است.

وی به برگزاری نشست‌های متعدد با معاونت‌های اجرایی وزارت جهاد کشاورزی در طول یک سال گذشته اشاره کرد و افزود: در این راستا نیازهای فناورانه هر کدام از این معاونت‌ها احصا شده است.

همچنین با بیش از ۶۰ شرکت دانش‌بنیان و کشت و صنعت فعال در زمینه فناوری‌های نوین کشاورزی ارتباط برقرار کرده و شبکه بخش خصوصی را تشکیل داده‌ایم و سپس نیاز‌های فناورانه‌شان را بررسی کرده‌ایم.

در نهایت قرارداد‌ی با این شرکت‌ها، برای انتقال فناوری پژوهشگاه منعقد شده است که در مجموع ۱۸ قرارداد انتقال فناوری و توسعه فناوری در پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی را شاهد هستیم.

در خصوص فناوری‌هایی که هنوز در بیوتکنولوژی کشاورزی وجود ندارد، مقرر شده با حمایت بخش خصوصی و همچنین بخش اجرایی وزارت جهاد کشاورزی و معاونت علم و فناوری، این فناوری‌ها در قالب پژوهش و توسعه فناوری تجاری‌سازی شود.

در حال حاضر واردات نهاده‌های فن‌آورانه در برخی ارقام و بذر‌ها، هیبرید سبزی و صیفی، دانه‌های روغنی، برخی از کودها، آفت‌کش‌های شیمیایی و برخی از واکسن‌ها از جمله افزودنی‌های خوراک دام، افزودنی‌های صنایع غذایی و ماشین‌های کشاورزی داریم که تلاش می‌کنیم این نهاده‌های وارداتی را به عنوان هدف کار خود قرار دهیم./ایانا

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست