آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

این مواد غذایی به کاهش وزن کمک می‌کنند

این مواد غذایی به کاهش وزن کمک می‌کنند

زمانی که می‌خواهید وزن کم کنید، خوردن غذاهای سالم و ورزش منظم از جمله کارهای مهمی است که باید انجام دهید.

به گزارش آب و غذا به نقل از ایسنا ،  در یک رژیم غذایی سالم افراد می بایست مقدار کالری دریافتی از مواد خوراکی را متناسب با میزان فعالیت خود مصرف کنند. خوردن یا آشامیدن بیش از نیاز بدن منجر به اضافه وزن خواهد شد زیرا انرژی که استفاده نشده به صورت چربی ذخیره می شود. از طرفی نیز در صورت کم خوردن یا آشامیدن، وزن افراد کاهش پیدا می کند که کاهش وزن زیادی نیز مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

در همین حال، «هدر مانگیری»، متخصص تغذیه در این باره می‌گوید برخی غذاها می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند، زیرا به شما کمک می‌کنند احساس سیری طولانی‌تری داشته باشید و به کاهش هوس غذا خوردن کمک می‌کنند. برخی غذاها نیز حتی متابولیسم شما را بالا می برند.

در ادامه به نقل از سایت تخصصی «وب ام دی» به توضیحی کوتاه درباره برخی از این مواد غذایی خواهیم پرداخت.

* لوبیا

لوبیا منبع عالی پروتئین است. لوبیا همچنین فیبر بالایی دارد و دیر هضم می شود. این بدان معناست که برای مدت طولانی تری احساس سیری می کنید که ممکن است شما را از خوردن غذای بیشتر باز دارد.

* سوپ

یک وعده غذایی را با یک کاسه سوپ شروع کنید چون در نهایت ممکن است کمتر غذا بخورید. در سوپ خود از خامه و کره استفاده نکنید.

* شکلات تلخ

بین وعده‌های غذایی خود به جای شکلات شیری، یک یا دو مربع کوچک شکلات تلخ مصرف کنید. مطالعات نشان داده است که شکلات تلخ به کاهش اشتها کمک می‌کند.

* سبزیجات پوره شده

همچنین می توانید سبزیجات بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و کالری مصرفی خود را به طور همزمان کاهش دهید. داده‌های مطالعات نشان داده است که مصرف سبزیجات پوره شده کالری دریافتی ما را کاهش می‌دهند.

* آجیل

برای یک میان وعده عالی یک مشت کوچک از انواع آجیل مانند بادام، بادام زمینی، گردو و ... را مصرف کنید. تحقیقات نشان می دهد که وقتی افراد آجیل می خورند، به طور خودکار در وعده های غذایی بعدی کمتر غذا می خورند.

* سیب

آب سیب و فراورده‌های آن را کنار بگذارید و به جای آن یک سیب با پوست انتخاب کنید. خوردن میوه کامل، اشتها را کم می کند در حالی که آب میوه ها و ... این کار را نمی کنند.

یکی از دلایل این است که میوه خام فیبر بیشتری دارد. به علاوه عمل جویدن، سیگنال هایی را به مغز شما می فرستد مبنی بر اینکه چیزی قابل توجه خورده اید.

* ماست

طعم ماستی که انتخاب می‌کنید، فرقی ندارد زیرا ماست می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. داده‌های یک مطالعه نشان داده که ماست با کاهش وزن ارتباط دارد.

* گریپ فروت

گریپ فروت هم واقعا می تواند به کاهش وزن کمک کند به خصوص اگر در معرض خطر ابتلا به دیابت هستید.

داده‌های مطالعات نشان داده است افرادی که قبل از هر وعده غذایی گریپ فروت می‌خوردند، وزن کم کرده‌اند. نوشیدن آب گریپ فروت نیز نتایج مشابهی داشته است.

با این حال آب گریپ فروت هیچ خاصیت «چربی سوزی» ثابت شده ای ندارد. ممکن است فقط به افراد کمک کرده باشد که احساس سیری کنند.

در همین حال، اگر از داروهای خاصی استفاده می کنید، نمی توانید گریپ فروت یا آب گریپ فروت بخورید، بنابراین برچسب روی تمام داروهای خود را بررسی کنید یا از داروساز یا پزشک خود در این مورد مشورت بگیرید.

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست