آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

شهر انبه ایران کجاست؟

شهر انبه ایران کجاست؟

 

در سال‌های اخیر تمامی میوه‌های گرمسیری در ایران عزیزمان کشت می‌شوند.

به گزارش آب و غذا به نقل از دلتامگ ، شهر انبه ایران را می‌شناسید؟ انبه یکی از میوه‌هایی است که طرفداران زیادی دارد و در آب و هوای گرم و خشک رشد می‌کند. انبه در واقع یکی از میوه‌های گرمسیری است. بنابراین شهر انبه ایران باید یکی از شهرهای جنوبی باشد. با دلتامگ همراه شوید تا با شهر انبه ایران آشنا شوید.

هرمزگان؛ شهر انبه ایران

استان هرمزگان یکی از استان‌های جنوبی ایران است که در شمال تنگه هرمز قرار گرفته است. این استان با داشتن تاریخچه‌ای غنی و موقعیتی خاص در خلیج فارس، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. هرمزگان که همان شهر انبه ایران است بیشترین تولید انبه را در سراسر کشور دارد. این استان از شمال با استان کرمان هم مرز است. کرمان نیز یکی از تولید کنندگان انبه است اما نتوانسته به شهر انبه ایران شهرت یابد.

بیشترین تولید کننده انبه در ایران

برداشت انبه از باغ‌های استان هرمزگان یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های کشاورزی این منطقه است. امسال پیش‌بینی می‌شود که ۱۶ هزار تن انبه از باغ‌های استان برداشت شود که ۷ هزار تن آن به صورت نارس برداشت می‌شود. بندرعباس مرکز استان هرمزگان است که یکی از مهم‌ترین بنادر و شهرهای ایران محسوب می‌شود. بندرعباس به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، نقش مهمی در تجارت دریایی و واردات و صادرات کشور دارد.

 تولید انبه در هرمزگان؛ شهر انبه ایران

هرمزگان با رتبه نخست در تولید و سطح زیر کشت انبه در کشور، نقش مهمی در تامین این میوه گرمسیری دارد. فصل برداشت انبه در این منطقه تا اواسط شهریور ادامه دارد.

بهترین انبه ایران

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی هرمزگان، گرگیج، از واردات انبه‌های تجاری، پا کوتاه و مقاوم به شوری برای کشت به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های امسال برای باغداران هرمزگانی یاد کرد. این برنامه‌ها به منظور افزایش بهره‌وری و مقاومت محصولات کشاورزی در برابر شرایط محیطی انجام می‌شود.

 مناطق کشت انبه

شهرستان‌های رودان، میناب و بندرعباس به عنوان مهم‌ترین مناطق کشت انبه در استان هرمزگان شناخته می‌شوند. قدمت کاشت درخت انبه در میناب به 300سال پیش برمی‌گردد و رویشگاه اصلی این درخت هندوستان است.

 ارقام انبه در هرمزگان

ارقام محلی انبه در هرمزگان شامل سبز انبه، چارک، کلک سرخ، مشک، عروس و هلیلی هستند. ارقام وارداتی نیز شامل لانگرا، سندری و آلفونسو می‌باشند.

 زمان گل‌دهی و ارزش تغذیه‌ای انبه

زمان گل‌دهی درختان انبه از اواخر دی تا نیمه فروردین است. انبه میوه‌ای گرمسیری و سرشار از ویتامین‌های آ، ب و سی، کربوهیدرات‌ها، اسیدهای چرب، پروتئین‌ها، اسیدهای عالی و مواد معدنی است که باعث شده این میوه از ارزش تغذیه‌ای بالایی برخوردار باشد.

برداشت انبه و برنامه‌های جهاد کشاورزی هرمزگان برای بهبود کشت و تولید این میوه، نقش مهمی در تأمین مواد غذایی و افزایش درآمد باغداران منطقه دارد. بندرعباس مرکز استان هرمزگان است که یکی از مهم‌ترین بنادر و شهرهای ایران محسوب می‌شود. بندرعباس به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، نقش مهمی در تجارت دریایی و واردات و صادرات کشور دارد.

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست