آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

شهرهای مولد محصولات کشاورزی در کنار سواحل ایجاد می‌شود

شهرهای مولد محصولات کشاورزی در کنار سواحل ایجاد می‌شود

آب و غذا

وزیر جهاد کشاورزی گفت: روستاها و شهرهای تولیدکننده محصولات کشاورزی با محوریت کشت‌های گلخانه‌ای و شیلات در کنار سواحل جنوبی کشور ایجاد می‌شود. 

سید جواد ساداتی نژاد در حاشیه جلسه با بهره‌برداران بخش کشاورزی قم در گفت و گو با خبرنگاران بیان داشت: در این شهرها، ساکنان به فعالیت‌های کشاورزی خواهند پرداخت و موضوع سکونت و تولید، همراه هم دنبال خواهد شد.

در این روستاها و شهرهای مدرن تمامی مراحل تولید محصولات کشاورزی تا فرآوری و عرضه آن به بازار توسط خود مردم ساکن در این شهرها انجام‌ می‌شود.

در مرحله نخست، این طرح در سواحل جنوبی کشور اجرا خواهد شد و پس از ارزیابی‌های لازم، اجرای آن در سایر سواحل و مناطق کشور نیز دنبال خواهد شد.

در بحث تغییر الگوی کشت پیشرفت‌های بسیار خوبی داریم و براساس ابلاغی که صورت گرفته است مسائل این حوزه به صورت منظم و هفتگی در استان‌های کشور دنبال و برای فرهنگ سازی آن اقدام‌های لازم انجام می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی در سفر یک روزه به قم امشب در آیین اختتامیه گردهمایی مسئولان حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی سخنرانی خواهد کرد و صبح امروز نیز با شماری از علما و مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد./ایرنا

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست