آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

عصب آسیب دیده حاصل از مصرف نوشیدنی‌های تقلبی الکلی درمان نمی‌شوند.

عصب آسیب دیده حاصل از مصرف نوشیدنی‌های تقلبی الکلی درمان نمی‌شوند.

دومینوی نابینایی ناشی از مصرف مشروبات الکلی تقلبی اخیرا به استان‌های مختلف رسیده است؛ همزمان با داغ شدن این اخبار برخی افراد سودجو با تبلیغات دروغین به دنبال سودجویی هستند.

به گزارش آب و غذا به نقل از تابناک ، در یکی از این تبلیغات به خانواده این افراد آسیب دیده اطمینان داده شده بود با «پرداخت ۳ میلیارد تومان می‌توانند بینایی عزیز خود را برگردانند.»

«کذب محض است» این جمله را احمد میرشاهی، فلوشیپ ویتره و رتین و متخصص چشم‌پزشکی در واکنش به انتشار این تبلیغات عنوان می‌کند.

در این موارد درصد بالای متانول در نوشیدنی‌های الکلی موجب می‌شود تا عصب چشم آسیب ببیند و متاسفانه این آسیب، دائمی و برگشت ناپذیر است.

بعد از مصرف نوشیدنی الکلی با درصد متانول بالا، در متابولیسم عصب چشم اختلال ایجاد می‌شود و بینایی فرد از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه «درصد نابینایی فرد به میزان درصد متانول موجود در مشروب الکلی بستگی دارد.»، عنوان می‌کند: آنچه مشخص است این موضوع تا این لحظه درمانی ندارد و اینکه گفته می‌شود کشور‌های دیگر آسیب‌های وارد شده به عصب چشم پس از مصرف نوشیدنی الکلی درمان می‌شود صرفا شایعه و تبلیغات است.

میرشاهی با رد برخی تبلیغات پیرامون پیوند عصب در این موارد، بیان می‌کند: پیوند عصب فعلا در این موارد رایج نیست و انجام نمی‌شود و پیوند عصب در مواردی که اینگونه عصب‌ها آسیب جدی دیده صرفا آزمایشگاهی است.

دیالیز بلافاصله پس از مصرف نوشیدنی الکلی تقلبی می‌تواند تا حدودی کارساز باشد، می‌افزاید: هر عاملی که بتواند از گردش متانول در بدن جلوگیری کند می‌تواند با آسیب‌های احتمالی مقابله کند و این موارد نیز صرفا در یک یا دو روز اول پس از مصرف موثر است.

اگر فردی احساس کرد که درگیر این موضوع شده در همان ساعات ابتدایی برای پیشگیری به مراکز درمانی مراجعه کند تا متانول نتواند بر روی عصب‌ها تاثیر منفی بگذارد.

نظرات