آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

میز ملی کالایی صادرات محصولات کشاورزی راه اندازی شد

میز ملی کالایی صادرات محصولات کشاورزی راه اندازی شد

آب و غذا

تشکیل میز ملی کالایی صادرات محصولات کشاورزی از سوی معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شد.

به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عباس عسکرزاده در نامه ای، راه اندازی میز ملی کالایی صادرات محصولات کشاورزی را به سازمان های جهاد کشاورزی استان ها، موسسات، سازمان ها و شرکت های مادر تخصصی ابلاغ کرد.

به موجب این ابلاغیه، دبیران میز های ملی ‌کالایی صادرات محصولات کشاورزی در دفتر توسعه صادرات معاونت توسعه بازرگانی نیز تعیین شدند.

در این ابلاغیه آمده است:

به استناد مفاد ماده (۱) قانون تمرکز مبنی بر واگذاری کلیه اختیارات، وظایف و امور مربوط به سیاست گذاری، برنامه ریزی، نظارت و انجام اقدامات لازم در امر تجارت اعم از صادرات، واردات و تنظیم بازار داخلی محصولات و کالاهای کشاورزی و صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی و به منظور ایجاد هماهنگی بین نهادها و دستگاه های خدمات دهنده در حوزه صادرات و تسهیل حضور در بازارهای جهانی به موجب این ابلاغ دبیران میزهای ملی کالایی صادرات محصولات کشاورزی این معاونت تعیین شدند.

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در این ابلاغیه از دبیران میزهای ملی کالایی صادرات محصولات کشاورزی خواسته است تعامل سازنده با تشکل های تولیدی و صادراتی ملی و استانی و زیر بخش های تخصصی وزارت متبوع و سایر دستگاه های اجرایی ذی ربط داشته باشند.

وی همچنین در این ابلاغیه از دبیران میزهای ملی کالایی صادرات محصولات کشاورزی خواسته است با برگزاری جلسات مستمر از تمام مسایل مرتبط از تولید تا بازار هدف صادراتی آگاهی یابند و با اقدامات به موقع در راستای رشد و توسعه صادرات محصولات گام بردارند.

عسکرزاده در ابلاغیه مذکور همکاری و مشارکت موثر معاونت ها، سازمان ها و موسسات تولیدی را مهمترین عامل موفقیت میزهای ملی کالایی صادرات محصولات کشاورزی عنوان کرده است.

برپایه این گزارش، مدیر کل دفتر توسعه صادرات به عنوان رییس میز و نماینده معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، سازمان توسعه تجارت، گمرک جمهوری اسلامی ایران، بانک مرکزی، سازمان غذا و دارو، کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، اتاق تعاون ایران، تشکل های صادراتی ذی ربط و استان معین(قطب تولید) از اعضای میز ملی کالایی صادرات محصولات کشاورزی هستند./ایانا

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست