آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

۹۵ درصد کودهای کشاورزی در داخل تولید می‌شود

۹۵ درصد کودهای کشاورزی در داخل تولید می‌شود

آب و غذا

رییس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان کودهای کشاورزی گفت: اکنون بیش از ۹۵ درصد کود کشاورزی در کشور تولید می‌شود و کمتر از پنج درصد آن وارداتی است.

«صیاد فرهادی»در نشست خبری خود درخصوص برگزاری نهمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی افزود: کود اوره بخش کشاورزی را به طور ۱۰۰ درصد دولت تامین می‌کند که قیمت آن هم ثابت است.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان کودهای کشاورزی با بیان اینکه سالیانه هشت میلیون تن تولید کود اوره در کشور تولید می‌شود، اظهار داشت: درحال حاضر به کودهای پایه از جمله اوره یارانه تعلق می‌گیرد، به همین دلیل بخش خصوصی اجازه صادرات آن را ندارد.

تولید و توزیع یارانه ای ۵ میلیون تن کود در بخش کشاورزی

فرهادی درباره ظرفیت‌ کارخانجات تولید کودهای شیمیایی در کشور، گفت: سال آینده پنج میلیون تن کود شیمیایی در کشور تولید و توزیع می‌شود و اگر دولت حمایت کند می‌توانیم صادرات هم داشته باشیم، در حالی که اکنون صادرات ممنوع است.

صادرات کودهای شیمیایی تولید داخل می تواند برای کشور ارز آوری داشته باشد تا برند ایرانی نیز در بازارهای جهانی جایگاه خود را پیدا کند.

این مقام صنفی از توزیع کود یارانه‌ ای توسط شرکت خدمات حمایت کشاورزی انتقاد کرد و گفت:‌ قرار بود این یارانه‌ ها به کشاورزان اختصاص یابد، اما این کار انجام نشد.

به گفته وی، اکنون بخش زیادی از نیاز کشور عراق از بازار کودهای شیمیایی یارانه‌ای کشور ما تامین می شود./ایرنا

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست