آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

افزایش تولید و صادرات از راسک به پاکستان برنامه ریزی شده است

افزایش تولید و صادرات از راسک به پاکستان برنامه ریزی شده است

آب و غذا

فرماندار راسک در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: افزایش تولید و صادرات با هدف رونق اقتصادی و تحقق شعار محوری سال از شهرستان مرزی راسک به پاکستان برنامه‌ریزی شده است.

سلیم کدخدا در شورای اداری این شهرستان افزود: سال جدید مزین به شعار حکیمانه تولید دانش بنیان، اشتغال آفرینی از سوی مقام معظم رهبری است وظیفه جمعی و ماموریت مشترک همه مسوولان به عنوان متولیان امر جامعه عمل پوشاندن به این محور به عنوان مسئولیت اصلی در سال جاری است.

تلاش‌های کوچک و بزرگ اعضای شورای اداری در طول سال ۱۴۰۰ در راه ایفای مسئولیت های سازمانی و ملی در خدمت به مردم شهرستان را ارج می‌نهیم و به ویژه از زحمات و خدمات اعضای ستاد تسهیلات نوروزی، ستاد اجرایی خدمات سفر و کمیته های زیر مجموعه برای ارائه خدمت به مهمانان و مسافران نوروزی صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم.

هر دستگاه و مجموعه در شهرستان به تناسب مسئولیت برنامه عمل و بیانیه ماموریت معین در حوزه تحقق شعار سال داشته باشد و در قالب سند برنامه یکساله ی مربوطه به فرمانداری ارائه شود.

کدخدا با اشاره به اینکه برای برقراری پیوند عملی بین مراکز دانشگاهی با بخش‌های تولید و صنعت دانشگاه آزاد و پیام نور برنامه ریزی دقیق با چشم انداز معین و در چارچوب برنامه اعلامی ارائه کنند، خاطرنشان کرد: در یک ابتکار عمل خلاقانه و هوشمندانه و مدیریت پیش دستانه حداکثر تسهیلات معافیت‌ها و مشوق های ممکن برای تمهید مقدمات صدور مجوز اجرای طرح های تولید محور دانش بنیان و اشتغال زا از سوی دستگاه‌های متولی در سطح شهرستان اعمال شود.

یک همایش ویژه در تجلیل از خدمات سرمایه گذاران نمونه و برتر تولید محور، شغل آفرین و دانش بنیان در طول سال برنامه‌ریزی و برگزار شود.

جهاد کشاورزی پیگیری تاسیس مرکز تحقیقاتی و مطالعاتی کشاورزی برای نهادینه سازی رویکرد علمی و در توسعه تولیدات بخش کشاورزی و گسترش الگوی کشت های گلخانه ایی، تغییر و جایگزینی هدفمندانه الگوی کشت زراعی به سمت افزایش سطح زیر کشت محصول استراتژیک گندم، پیگیری تخصیص حقابه ۲۰ میلیون متر مکعبی از ذخایر آبی دریاچه سد پیشین برای اجرای طرح مجتمع کشت و صنعت در دشت حاصلخیز پایین دست سد در مقیاس پنج هزار هکتار را در صدر اولویت برنامه‌های سال جاری قرار دهد.

در حوزه صنعت راه اندازی خط تولید سیمان کارخانه سیمان تیس در سه ماهه اول سال جدید و آغاز اجرای خط دوم تولید سیمان تا پایان سال و در حوزه تولید هدف گذاری تولید یک میلیون و 650 قطعه مرغ از سرانه استان سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۱ در شهرستان راسک از سوی متولیان امر برنامه ریزی و پیگیری شود.

دانشگاه آزاد و پیام نور برای ایفای نقش علمی و مطالعاتی با جوانب کاربردی در تعامل عملی با حوزه‌های تولید و صنعت را تا سطح چشمگیر و در عین حال واقع‌بینانه افزایش دهند و در بخش تنظیم بازار و ارائه خدمات عمومی و بهای خدمات کالاهای اساسی و مصرفی گزارش‌هایی راجع به کمبود برخی اقلام مانند روغن خوراکی، مرغ، شکر، نبود گاز مایع وصول می‌شود ادامه این وضعیت قابل قبول و تحمل نیست.

جهاد کشاورزی،صمت، تعزیرات حکومتی و بهداشت و درمان گشت های نظارت و بازرسی از سطح بازار با تمرکز بر نحوه فروش اجناس و اقلام پر تقاضا و ارائه خدمات عمومی از جمله (تامین گازمایع،وسوخت) را با جدیت و استمرار اجرا و آخرین وضعیت را به صورت روزانه به فرمانداری گزارش نمایند.

متصدیان تاسیسات سیلندر پرکنی گاز مایع با فوریت فراخوان علت عدم جذب سهمیه گاز مایع شهرستان بررسی و تخلفات احتمالی جهت برخورد قانونی صورتجلسه و تعهد ضمانت آور از آنان برای تأمین و عرضه روان گاز با پیش بینی تبعات تساهل اخذ شود.

بازدیدهای مستمر از کلیه انبارهای دپو و نگهداری روغن خوراکی در شهرستان طبق فهرست کد انبارهای صادره و موجود در سامانه صمت انجام و محموله های مازاد بر سهمیه تعیین شده شهرستان (۴۰۰تن در ماه) و موجود در انبار افراد متفرقه و غیر مباشرین تعیین و تایید شده توقیف و صورتجلسه مربوط و برای تصمیم‌گیری به دبیرخانه شورای تامین ارسال شود.

فرماندار راسک با اشاره به اینکه جلسات ستاد تنظیم بازار به صورت هفتگی با دبیری جهادکشاورزی و ریاست فرماندار برنامه‌ریزی و تشکیل شود، افزود: توضیح هر گونه اقلام مصرفی تنظیم بازار بدون تصمیم‌گیری و تصویب ستاد تنظیم بازار ممنوع و تخلف محسوب و برابر مقررات مورد پیگیرد قانونی قرار خواهد گرفت.

کدخدا در حوزه تهدید و بررسی کرونا نیز اظهار داشت: شبکه بهداشت و درمان گزارش میزان تحقق اهداف تعیین شده از سوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا شهرستان برای افزایش آمار پوشش واکسیناسیون در دوزهای دوم و سوم را به صورت مکتوب ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه چالش‌ها، موانع و دلایل عدم تحقق پوشش فراگیر واکسینه گروه های هدف به همراه راهکارها و پیشنهادهای کاربردی با فوریت به فرمانداری اعلام کنند، خاطرنشان کرد: جلسات ستاد مدیریت و مقابله با کرونا ویژه ارزیابی مرحله‌ای عملکرد شهرستان در بخش واکسیناسیون کرونا در دوزهای سوم و چهارم با مسئولیت شبکه بهداشت و درمان و ریاست فرماندار به صورت هفتگی برنامه‌ریزی شود.

کلیه مدیران اداری و اجرایی شهرستان نسخه‌ای از اهم برنامه ها و طرح‌های مربوطه را به فرمانداری ارائه کنند چون ملاک تعامل و تحمل در رابطه بین فرماندار و دستگاه اداری و اجرایی در سال جاری اصول برنامه محوری و تعهد پذیری و نظم و مداری خواهد بود.

برای جابجایی و جایگزینی معدود مدیران مستاهل و ناکارآمد و بی برنامه با مدیران متناظر استانی رایزنی و مکاتبه رسمی خواهد شد و برای بررسی و چاره اندیشی پیرامون بحران های آبی در مناطق مختلف با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و آغاز تدریجی فصل گرم سال جلسه کمیته بحران آب شهرستان به صورت ماهیانه تشکیل جلسه دهد./ایسنا

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست