آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

تولید گندم ایران امسال به ۱۴.۵ میلیون تن می‌رسد

تولید گندم ایران امسال به ۱۴.۵ میلیون تن می‌رسد

وزارت کشاورزی آمریکا پیش‌بینی کرد تولید گندم ایران در سال زراعی جاری با رشد ۵۰۰ هزار تنی به ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسد.

به گزارش آب و غذا به نقل از مهر ، وزارت کشاورزی آمریکا در گزارشی از وضعیت تولید و تجارت غلات در دنیا پیش‌بینی کرد: تولید گندم ایران در سال زراعی جاری با رشد ۵۰۰ هزار تنی نسبت به سال قبل مواجه شود و به ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسد. این در حالی است که تولید گندم ایران در سال گذشته نیز ۸۰۰ هزار تن افزایش و به ۱۴ میلیون تن رسیده بود.

تولید گندم دنیا نیز در سال جاری ۱۱ میلیون تن افزایش خواهد یافت و به ۷۹۸ میلیون تن خواهد رسید.

ایران یازدهمین تولیدکننده بزرگ گندم دنیا

ایران با تولید ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تنی گندم در سال ۲۰۲۴ در جایگاه یازدهمین تولیدکننده بزرگ گندم دنیا در این سال قرار خواهد گرفت. چین با تولید ۱۴۰ میلیون تنی بزرگ‌ترین تولیدکننده گندم خواهد بود و اتحادیه اروپا با ۱۳۲ میلیون تن و هند با ۱۱۴ میلیون تن در رتبه‌های دوم و سوم قرار خواهند داشت. روسیه، کانادا، پاکستان، استرالیا، اوکراین، ترکیه و آرژانتین نیز در رتبه‌های چهارم تا دهم قرار خواهند گرفت.

پیش‌بینی افزایش ۳ درصدی تولید جو ایران

وزارت کشاورزی آمریکا همچنین پیش‌بینی کرده است تولید جو در ایران به عنوان یک غله مهم دیگر در سال زراعی جاری با رشد ۳ درصدی معادل ۱۰۰ هزار تن نسبت به سال قبل مواجه شود و به ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تن برسد. ایران در سال پیش ۳ میلیون تن جو تولید کرده بود.

ایران نهمین تولیدکننده بزرگ جو در جهان طی سال ۲۰۲۴ خواهد بود. اتحادیه اروپا با تولید ۵۴ میلیون تن در رتبه نخست جهان از این نظر قرار خواهد داشت.

بر اساس این گزارش ایران در سال پیش ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تن جو وارد کرده بود که پیش‌بینی شده است در سال جاری نیز ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن جو وارد ایران شود.

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست