آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

راهکارهای دولت برای تنظیم بازار مرکبات و آغاز صادرات میوه به چین

راهکارهای دولت برای تنظیم بازار مرکبات و آغاز صادرات میوه به چین

آب و غذا

وزیرجهاد کشاورزی یافتن بازارهای جدید و افزایش صادرات را دو راهکار دولت برای تنظیم بازار مرکبات اعلام کرد و از آغاز صادرات میوه ایران به چین خبر داد. 

نهمین نشست پاسخگویی تلفنی وزرا، معاونان و مدیران دولت سیزدهم به تماس‌های مردمی با حضور «سیدجواد ساداتی نژاد» وزیر جهاد کشاورزی روز چهارشنبه - ۱۴ دی- در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری برگزار شد.

در این نشست ساداتی‌نژاد درباره قیمت پرتغال در بازار گفت: امسال میزان تولید پرتغال ۲۰ درصد افزایش اما میزان مصرف کاهش داشته بنابراین مازاد عرضه داریم که برای تنظیم بازار یا باید سراغ صادرات رفت یا مصرف و خرید داخلی را افزایش داد.

ساداتی‌نژاد از تشکیل جلساتی در قرارگاه دیپلماسی غذایی با حضور مهدی صفری معاون اقتصادی وزیر امورخارجه و نیز نشست‌هایی با حضور نمایندگان شهرهای شمال در کمیسیون کشاورزی خبر داد و تأکید کرد: موضوع مرکبات موضوع روز این وزارتخانه است.

وزیر جهاد کشاورزی یافتن بازار جدید و افزایش صادرات را دو راهکار دولت برای مدیریت بازار مرکبات دانست و توضیح داد: به منظور افزایش صادرات مرکبات دولت رفع تعهد ارزی مرکبات تصویب کرد تا ۵۰ درصد معافیت برگشت ارز وجود داشته باشد و بازرگان ترغیب شود. تا ۹۰ درصد هم خواهد رسید.

ساداتی نژاد با مقایسه میزان صادرات سال گذشته و سال جاری گفت: در ۹ ماهه سال قبل ۱۳۵هزار تن و امسال ۱۵۰ هزارتن پرتغال صادر شده است که نشان از افزایش میزان صادرات دارد و با افزایش این صادرات، خرید از کشاورز نیز رونق می یابد.

وزیر جهاد کشاورزی از گشایش نمایشگاه‌های فروش مستقیم محصولات کشاورزی در کلانشهرها خبر داد و گفت: این امر میزان فروش را بالا خواهد برد و برنامه‌ریزی تامین میوه شب عید هم در دستو کار است و مجموعه این کارها با هدف افزایش صادرات است.

ساداتی نژاد شناسایی بازارهای جدید برای صادرات را پروسه طولانی و سختی دانست و گفت: صادرات میوه ایران به بازار بزرگ و یک میلیاردی چین با وجود تمام پروتکل‌های سخت این کشور آغاز شده است که می‌تواند باعث تحرک در بازار مرکبات شود و تمام تلاش دولت این است که شرایط باغداران امسال بهتر شود./ایرنا

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست