آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

قیمت هر تن کلزا در بازار جهانی ۶۷۱.۱ دلار ثبت شد

قیمت هر تن کلزا در بازار جهانی ۶۷۱.۱ دلار ثبت شد

امروز ۱۶ آبان ۱۴۰۲ هر تن کلزا ۶۷۱ دلار و یک سنت بوده (تا این ساعت) که نسبت به روز گذشته تغییری نداشته است. پیش بینی می‌شود بالاترین قیمت کلزا امروز در بازار به ۶۹۹ دلار و یک سنت برسد.

دانه‌های روغنی مواد اولیه تولید روغن خوراکی بوده که می‌توان از آن جمله به سویا، کلزا، آفتابگردان، کاملینا، گلرنگ، کنجد و… اشاره کرد. قیمت آن بر پایه نرخ گندم محاسبه و تعیین می‌شود و عموماً نرخ کلزا ۲.۲ دهم بالاتر از قیمت گندم است. کلزا برای بارور کردن اراضی کشاورزی پس از کشت محصولی مانند گندم بسیار مفید است و از جمله گیاهانی است که در تناوب کشت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امروز ۱۶ آبان ۱۴۰۲ هر تن کلزا ۶۷۱ دلار و یکسنت بوده (تا این ساعت) که نسبت به روز گذشته تغییری نداشته است. پیش بینی می‌شود بالاترین قیمت کلزا امروز در بازار به ۶۹۹ دلار و یک سنت برسد.

البته کف قیمت ۵۵۸ دلار و یک سنت نیز برای امروز قابل پیش بینی است. در ادامه نمودار نوسان کلزا در بازار آمریکا در تمام ادوار می‌آید.

قیمت هر تن کلزا در بازار جهانی ۶۷۱.۱ دلار ثبت شد

بالاترین سقف قیمتی به ثبت رسید برای این محصول روغنی ۷۱۷ دلار و ۸ سنت در تاریخ ۷ بهمن ۱۳۹۹ خورشیدی برابر با ۲۶ ژانویه ۲۰۲۱ میلادی است.

ممکن است پرسش شود، آیا در یک ماهه اخیر سرمایه گذاری در کلزا نسبت به طلا سودمندتر است یا خیر؟

پاسخ مثبت است زیرا در بازه زمانی یک ماهه نرخ دلار کاهش ۱.۰۲ درصدی را تجربه کرد اما این عدد برای قیمت کلزا صفر بوده است.

حال اگر این سرمایه گذاری در بازار طلا باشد سودمندتر است یا کلزا؟

پاسخ سرمایه گذاری در بازار طلا است زیرا در بازه زمانی یک ماهه قیمت کلزا تغییری نداشته در حالی که نرخ طلا ۰.۰۵ درصد افزایش یافته است./مهر

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست