آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

کشاورزی کربنی به کسب و کار موفق در صنعت کشاورزی تبدیل می‌شود

کشاورزی کربنی به کسب و کار موفق در صنعت کشاورزی تبدیل می‌شود

پس از تمهیدات پارلمان اروپا در زمینه بررسی داده‌های تایید شده انتشار و حذف کربن از زمین‌های زراعی، انتظار می‌رود کشاورزی کربنی به یک کسب و کار کشاورزی موفق تبدیل شود. کمیسیون اروپا با مشورت کارشناسان و ذی‌نفعان در حال توسعه روش‌های بررسی صدور گواهینامه کشاورزی کربنی است.

پارلمان اروپا در یک جلسه عمومی از کمیسیون اروپا خواست تا اطمینان حاصل کند که داده‌های انتشار و حذف کربن از مزارع به صورت تایید شده تا قبل از سال 2026 در دسترس قرار گیرد. نمایندگان پارلمان اروپا گفتند که کشاورزی و جنگلداری باید در دستیابی به هدف اتحادیه اروپا در حذف کربن از بخش کاربری زمین نقش مهمی را ایفا کند.

افزایش میزان کربن در خاک نیز مزایای متعددی از جمله بهبود کیفیت خاک و حاصلخیزی به همراه دارد.

به گفته نمایندگان پارلمان اروپا، کشاورزی کربنی فرصتی برای کشاورزان است تا مدل کسب و کار خود را تغییر دهند و به کسانی که داوطلبانه به سمت شیوه‌های زراعی-اکولوژیکی و زراعی- جنگلی پایدار گرایش پیدا می‌کنند، امتیازهایی خواهد داد. این روش‌ها برای بهبود وضعیت تنوع زیستی نیز مناسب هستند.

از آنجایی که نمایندگان پارلمان اروپا از قطعنامه "چرخه کربن پایدار" با 323 رای در برابر 257 رای حمایت کردند، الکساندر برنهوبر عضو اتریشی پارلمان اروپا گفت: ما از چرخه‌های کربن پایدار و مفهوم کشاورزی کربنی که می‌تواند به‌طور فعال در کاهش تغییرات آب و هوایی کمک کند، حمایت می‌کنیم

کشاورزی کربنی می‌تواند منبع درآمد دیگری برای کشاورزی و جنگلداری اروپا باشد. ما همچنین معتقدیم که باید داوطلبانه و با انگیزه، بدون بوروکراسی و تعهدات غیرضروری باشد.

پارلمان اروپا در حال پاسخگویی به انتظارات شهروندان است تا به‌عنوان بخشی از برنامه تولید مواد غذایی ایمن و پایدار، یک سیستم حذف کربن تایید شده را ارائه بدهد.

اندیشکده «فارم یوروپ» (Farm Europe) اعلام کرد که فرآیند نظارتی جاری در اتحادیه اروپا برای صدور گواهینامه حذف کربن به‌منظور دستیابی به اهداف آب و هوایی اتحادیه اروپا کاملا کلیدی است./ایانا

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست