آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

به‌زودی «مدرسه عالی مهارتی دامپزشکی» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج راه‌اندازی می‌شود!

به‌زودی «مدرسه عالی مهارتی دامپزشکی» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج راه‌اندازی می‌شود!

«دکتر حسین کلانتری خلیل‌آباد» با اشاره به اینکه برای مدارس عالی و مهارتی درآمد یک میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است، افزود: مهارت‌آموزی به دانشجویان، دانش‌آموختگان و توانمندسازی آنان جزئی از وظایف مدارس عالی مهارتی است ...

به گزارش آب و غذا به نقل از جکیم مهر ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با بیان اینکه مدارس عالی مهارتی دامپزشکی و حقوق به‌زودی در این دانشگاه راه‌اندازی می‌شوند، گفت: اکنون ۱۲ مدرسه مهارتی داریم.

نشست هم‌افزایی عملیاتی کردن اهداف پیش‌بینی شده مدارس عالی مهارتی با حضور «دکتر حسین کلانتری خلیل‌آباد» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج، معاونان دانشگاه و مدیران مدارس عالی مهارتی در سالن جلسات حوزه ریاست واحد کرج برگزار شد.

تأسیس و راه‌اندازی مدارس عالی مهارتی در دانشگاه دو مقوله مهم و اساسی مهارت‌آموزی و ارتباط با صنعت را دربرمی‌گیرد.

دکتر کلانتری خلیل‌آباد تنظیم رابطه متقابل تحصیل با اشتغال، افزایش سطح کارآمدی افراد برای ورود به بازار کار و شناخت کسب و کار‌های نوین و گسترش دانش‌های مهارتی موردنیاز آن، توسعه و تقویت کاربرد فناوری‌های نوین در حوزه‌های مهارتی، گسترش و تقویت دانش مهارتی و توانمندسازی همه‌جانبه‌ (فنی، فرهنگی، اجتماعی و کارآفرینانه) منابع انسانی فرهیخته را از اهداف مدارس عالی مهارتی برشمرد.

دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز دارای ۱۲ مدرسه عالی مهارتی ازجمله مدرسه عالی مهارتی جوشکاری و آزمایش‌های غیرمخرب، روانشناسی و توانمندسازی حرفه‌ای، تربیت‌بدنی، معماری، انرژی (کارابنا)، کشاورزی، فناوری‌های آینده، زندگی هوشمند، قرآن به زبان انگلیسی، قنادی و آشپزی، رسانه و هنر‌های نمایشی، کسب و کار و مدرسه عالی مهارتی مالی و سرمایه‌گذاری است و مدارس عالی مهارتی دامپزشکی و حقوق هم با توجه به ظرفیت‌ها و سند آمایش استان البرز در واحد کرج و شورای نظارت و هماهنگی استان بررسی، تأیید و به سازمان ارسال شده است.

همچنین با توجه به تفاهم‌نامه منعقد شده با سازمان اصناف استان البرز، رشته‌های شکل گرفته در دانشکده‌ مهارت و کار آفرینی و مدارس عالی مهارتی و توانمندسازی اصناف از مهارت‌های زیبایی و طراحی لباس با همکاری اتحادیه‌ها در دست طراحی و اخذ مجوز هستند.

کلانتری خلیل‌آباد با مخاطب قرار دادن مدیران مدارس عالی و مهارتی گفت: انتظار از مدارس عالی مهارتی این است که آموزش مهارت در حیطه کاری شما باشد، مهارت‌آموزی به دانشجویان، دانش‌آموختگان و توانمندسازی آنان جزئی از وظایف مدارس عالی مهارتی است و این مدارس باید برای خود یک بسته کاری تعریف شده داشته باشند تا با مشاغل و اصناف ارتباط متقابل گرفته و در مسیر آموزش و مهارت‌آموزی قرار بگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بودجه پیش‌بینی شده سال مالی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ و سهم عملکردی هریک از حوزه‌ها و معاونت‌ها در تحقق بودجه و سهم درآمد‌های غیرشهریه‌ای گفت: برای هریک از مدارس عالی و مهارتی در بودجه درآمد یک میلیارد تومانی در نظر گرفته شده که مدیران و مسئولان مدارس باید کوشا و فعال بوده و با استفاده از امکانات، ظرفیت و توان علمی استادان و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اعم از کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها و فعال‌سازی دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت و ارتباط با صنایع و دستگاه‌های اجرایی استان البرز عملکردی مناسب و قابل قبول داشته باشند.

نظرات