«دکتر حسین کلانتری خلیلآباد» با اشاره به اینکه برای مدارس عالی و مهارتی درآمد یک میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است، افزود: مهارتآموزی به دانشجویان، دانشآموختگان و توانمندسازی آنان جزئی از وظایف مدارس عالی مهارتی است ...
به گزارش آب و غذا به نقل از جکیم مهر ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با بیان اینکه مدارس عالی مهارتی دامپزشکی و حقوق بهزودی در این دانشگاه راهاندازی میشوند، گفت: اکنون ۱۲ مدرسه مهارتی داریم.
نشست همافزایی عملیاتی کردن اهداف پیشبینی شده مدارس عالی مهارتی با حضور «دکتر حسین کلانتری خلیلآباد» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج، معاونان دانشگاه و مدیران مدارس عالی مهارتی در سالن جلسات حوزه ریاست واحد کرج برگزار شد.
تأسیس و راهاندازی مدارس عالی مهارتی در دانشگاه دو مقوله مهم و اساسی مهارتآموزی و ارتباط با صنعت را دربرمیگیرد.
دکتر کلانتری خلیلآباد تنظیم رابطه متقابل تحصیل با اشتغال، افزایش سطح کارآمدی افراد برای ورود به بازار کار و شناخت کسب و کارهای نوین و گسترش دانشهای مهارتی موردنیاز آن، توسعه و تقویت کاربرد فناوریهای نوین در حوزههای مهارتی، گسترش و تقویت دانش مهارتی و توانمندسازی همهجانبه (فنی، فرهنگی، اجتماعی و کارآفرینانه) منابع انسانی فرهیخته را از اهداف مدارس عالی مهارتی برشمرد.
دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز دارای ۱۲ مدرسه عالی مهارتی ازجمله مدرسه عالی مهارتی جوشکاری و آزمایشهای غیرمخرب، روانشناسی و توانمندسازی حرفهای، تربیتبدنی، معماری، انرژی (کارابنا)، کشاورزی، فناوریهای آینده، زندگی هوشمند، قرآن به زبان انگلیسی، قنادی و آشپزی، رسانه و هنرهای نمایشی، کسب و کار و مدرسه عالی مهارتی مالی و سرمایهگذاری است و مدارس عالی مهارتی دامپزشکی و حقوق هم با توجه به ظرفیتها و سند آمایش استان البرز در واحد کرج و شورای نظارت و هماهنگی استان بررسی، تأیید و به سازمان ارسال شده است.
همچنین با توجه به تفاهمنامه منعقد شده با سازمان اصناف استان البرز، رشتههای شکل گرفته در دانشکده مهارت و کار آفرینی و مدارس عالی مهارتی و توانمندسازی اصناف از مهارتهای زیبایی و طراحی لباس با همکاری اتحادیهها در دست طراحی و اخذ مجوز هستند.
کلانتری خلیلآباد با مخاطب قرار دادن مدیران مدارس عالی و مهارتی گفت: انتظار از مدارس عالی مهارتی این است که آموزش مهارت در حیطه کاری شما باشد، مهارتآموزی به دانشجویان، دانشآموختگان و توانمندسازی آنان جزئی از وظایف مدارس عالی مهارتی است و این مدارس باید برای خود یک بسته کاری تعریف شده داشته باشند تا با مشاغل و اصناف ارتباط متقابل گرفته و در مسیر آموزش و مهارتآموزی قرار بگیرند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بودجه پیشبینی شده سال مالی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ و سهم عملکردی هریک از حوزهها و معاونتها در تحقق بودجه و سهم درآمدهای غیرشهریهای گفت: برای هریک از مدارس عالی و مهارتی در بودجه درآمد یک میلیارد تومانی در نظر گرفته شده که مدیران و مسئولان مدارس باید کوشا و فعال بوده و با استفاده از امکانات، ظرفیت و توان علمی استادان و امکانات سختافزاری و نرمافزاری اعم از کارگاهها و آزمایشگاهها و فعالسازی دورههای آموزشی کوتاهمدت و ارتباط با صنایع و دستگاههای اجرایی استان البرز عملکردی مناسب و قابل قبول داشته باشند.