آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

مزارع پرورش ماهیان سردآبی در خرمدره پایش می‌شود

مزارع پرورش ماهیان سردآبی در خرمدره پایش می‌شود

رییس اداره دامپزشکی خرمدره از پایش مزارع پرورش ماهیان سردآبی در این شهرستان با هدف شناسایی و ردیابی بیماری‌های ویروسی خبر داد.

به گزارش آب و غذا به نقل از ایرنا ، مهدی حیدری افزود: با توجه به سیاست های سازمان مبنی بر توجه جدی به موضوع آبزیان، اداره دامپزشکی خرمدره همگام با سراسر کشور بحث پایش و بررسی مزارع پرورش ماهی را تحت رصد جدی قرار داد.

در راستای اجرای این طرح کارشناسان بخش مراقبت از بیماری ها از مزارع فعال شهرستان نمونه برداری کرده و نمونه ها را به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان ارسال می کنند.

این اقدام برای بررسی بیماری های ویروسی هچون (VHS) سپتی سمی خونریزی دهنده، (IPN) نکروز عفونی پانکراس و (IHN) نکروز عفونی بافت های خون ساز انجام می شود.

وی از آبزی پروران خواست، ضمن رعایت اصول و ضوابط امنیت زیستی و توجه به دستورالعمل های سازمان دامپزشکی، از جا به جایی ماهیان بدون اخذ مجوز حمل و گواهی بهداشتی قرنطینه ای دامپزشکی خودداری کنند.

آبزی پروران جهت ارتقای سطح بهداشت مزارع و استخرهای پرورش ماهی، هرگونه تلفات و موارد مشکوک را در اسرع وقت به دامپزشکی اطلاع دهند تا اقدامات بهداشتی و قرنطینه ای لازم صورت گیرد.

نظرات