آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

تولیدات گلخانه‌ای هرمزگان ۲ برابر افزایش یافت

تولیدات گلخانه‌ای هرمزگان ۲ برابر افزایش یافت

آب و غذا

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان با بیان اینکه تولیدات گلخانه‌ای این استان افزایش ۲ برابری را تجربه می‌کند، گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ سطح زیرکشت گلخانه‌های استان به ۵۰۰ هکتار می‌رسید اما با حمایت‌های دولت سیزدهم این میزان اکنون به حدود  ۸۵۰ هکتار رسیده است.

محمد رضا شیخ‌زاده ضمن اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین سیاست‌های دولت سیزدهم افزایش بهره وری در بخش کشاورزی و توسعه کشت‌های گلخانه ای است، افزود: ازابتدای این دولت تاکنون ۳۵۰ هکتار به کشت گلخانه ای هرمزگان افزوده شده است.

همچنین میزان تولید محصولات گلخانه ای نیز تا قبل از دولت سیزدهم در استان ۱۰۵ هزار تن در سال بود که با افزودن ۷۵ هزار تن محصول به ۱۸۰ هزار تن یعنی حدود ۲ برابر رسیده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان به میزان اشتغال در واحدهای گلخانه‌ای استان اشاره و اظهار کرد: پیش از دولت سیزدهم پنج هزار نفر در گلخانه ه‌ای استان مشغول به فعالیت بودند که اکنون به هشت هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است.

شیخ‌زاده میزان صادرات محصولات گلخانه ای را تا قبل از دولت سیزدهم ۷۰ هزار تن در سال عنوان کرد و یادآورشد: اکنون سالانه بیش از ۱۲۰ هزار تن محصولات گلخانه ای شامل انواع فلفل دلمه ای رنگی، گوجه فرنگی، خیارسبز و بادمجان از هرمزگان صادر می‌شود.

محصولات گلخانه ای هرمزگان بیشتر به کشورهای اوراسیا، روسیه، کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه صادر می‌شود.

در حال حاضر حدود ۳۶۰ هکتار سطح زیرکشت فلفل رنگی، ۳۲۰ هکتار گوجه فرنگی، ۶۶ هکتار بادمجان، ۱۹ هکتار خیارسبز و ۲۹ هکتار نیز سایر محصولات از جمله گل و گیاهان دارویی به کشت گلخانه ای اختصاص دارد./ایرنا

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست