آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

آزادسازی ۱۲ هزار مترمربع اراضی کشاورزی در نیشابور

آزادسازی ۱۲ هزار مترمربع اراضی کشاورزی در نیشابور

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: در راستای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز بیش از ۱۲ هزار مربع از اراضی کشاورزی این شهرستان آزادسازی شد.

علی مبارکی از برخورد قاطع با متخلفین تغییر کاربری اراضی کشاورزی و آزادسازی بیش از ۱۲ هزار مترمربع اراضی کشاورزی و باغی در محدوده روستاهای بخش مرکزی با دستور دادستان و حضور یگان حفاظت امور اراضی و راه و شهرسازی در معیت نیروی انتظامی این شهرستان خبر داد.

تخریب هشت مورد دیوارکشی، یک مورد بنا، یک مورد گودبرداری و یک مورد محوطه‌سازی غیرمجاز در محدوده روستاهای باغشن گچ، شادمیانه، انجیدن، نوبهار و جاده باغرود در راستای ماده ۳ و تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفاظت از اراضی کشاورزی اجرا شد.

وی این اقدام را در راستای حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها واقع در اراضی کشاورزی اعلام کرد و گفت: جهاد کشاورزی، با جدیت هرچه تمام، از اراضی کشاورزی حفاظت نموده و با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور و اداره امور اراضی، صیانت از زمین‌های کشاورزی را به عنوان رسالتی دینی، فرهنگی و قانونی وظیفه خود می‌داند و با مشارکت تمامی شهروندان تلاش می‌کنند تا در راستای حفظ منابع پایه و تأمین امنیت زیستی و غذایی کشور از زمین‌های زراعی و باغ‌های سراسر شهرستان محافظت کنند.

بر اساس قانون، هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز از مدیریت جهاد کشاورزی و امور اراضی ممنوع بوده و علاوه بر قلع و قمع بناهای احداثی، با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

تغییر کاربری و تبدیل اراضی زراعی، باغی و اراضی بایر دارای سابقه کشت و کار واقع در حریم شهرها و خارج از آن نیز ممنوع است و متخلفان پس از معرفی به محاکم قضائی علاوه بر قلع و قمع بنا و مستحدثات به پرداخت جزای نقدی و اعاده زمین به وضع اولیه محکوم خواهند شد.

از همه صاحبان ساخت و سازهای غیرمجاز تقاضا داریم با جهاد کشاورزی همکاری لازم را به عمل آورده و زمین‌های تغییر کاربری داده شده غیرمجاز را تا حد ممکن به وضعیت اولیه زراعی و باغی بازگردانند زیرا همه اراضی که غیرقانونی تغییر کاربری شده شناسایی و برابر قانون به زودی اجرای حکم خواهند شد.

از شهروندان نیز تقاضا می‌شود در شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز از طریق سامانه ۱۳۱ ما را بیش از پیش در استیفای حقوق عمومی خود یاری نمایند.

در راستای اهداف عدالت محور و پاسداری از امنیت غذایی و حفاظت از اراضی کشاورزی شهرستان نیشابور که به واسطه شرایط آب و هوایی مناسب و مستعد گردشگری همواره مورد توجه سودجویان و ساخت و سازهای غیر مجاز بوده است، قلع و قمع بناهای غیر مجاز و اعاده به وضعیت اولیه با جدیت دنبال می‌شود./مهر

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست