آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

ایستگاه تحقیقاتی کشت دیم در گرمی تاسیس می‌شود

ایستگاه تحقیقاتی کشت دیم در گرمی تاسیس می‌شود

ماینده مردم شهرستان‌ گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که با موافقت وزارت جهاد کشاورزی، ایستگاه تحقیقاتی کشت دیم در گرمی تاسیس می‌شود.

به گزارش آب و غذا به نقل از ایرنا ، محمد خوش‌سیما گفت: در دیدار با کریم احمدی معاون توسعه مدیریت منابع سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، موضوع تاسیس ایستگاه تحقیقاتی کشت دیم در شهرستان گرمی پیگیری و مقرر شد که این ایستگاه در شهرستان گرمی تاسیس شود.

با توجه به اهمیت کشت دیم در شهرستان گرمی و انگوت و لزوم توجه به توسعه علمی و فنی فرایند کشت تا برداشت محصول و نیز مکانیزه‌سازی کشت دیم در منطقه در راستای افزایش محصولات، تاسیس این ایستگاه تحقیقاتی ضروری است.

با توجه به آسیب‌پذیری سالانه محصولات کشت دیم در برابر حوادث قهری از جمله خشکسالی، آفات نوپدید و نیز ضرورت توسعه کشت ارقام پرمحصول با استفاده از فناوری دانش‌بنیان، تاسیس این ایستگاه تحقیقاتی می‌تواند رشد و توسعه کشاورزی را در سطح منطقه در پی داشته باشد.

هفته آینده قرار است معاون وزیر جهاد کشاورزی به همراه تیم کارشناسی با حضور در شهرستان گرمی به بررسی میدانی موضوع پرداخته و مرحله مقدماتی مطالعات ایجاد این ایستگاه آغاز شود.

نظرات