آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

برداشت هفت هزار و ۴۰۰ تن گیلاس و آلبالو از باغات بروجرد

برداشت هفت هزار و ۴۰۰ تن گیلاس و آلبالو از باغات بروجرد

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: هفت هزار و ۴۰۰ تن گیلاس و آلبالو از سطح یک‌ هزار و ۲۰۰ هکتار از باغات بروجرد برداشت می‌شود.

به گزارش آب و غذا به نقل از ایرنا ، جواد گودرزی اظهار کرد: بروجرد در تولید گیلاس و آلبالو رتبه نخست را در استان دارد و هر ساله بخش قابل توجهی از محصول تولیدی این شهرستان به شهرهای مختلف استان و کشور ارسال می‌شود.
وی با بیان اینکه ۲۰ هکتار به سطح باغات گیلاس بروجرد افزوده شده است، افزود: سطح باغات گیلاس در بروجرد اکنون ۸۴۸ هکتار است و امسال نیز پیش بینی شده بیش از پنج هزار و ۵۴۲ تن گیلاس برداشت شود که تولید این میوه نسبت به سال قبل از آن ۱۰ درصد افزایش یافته است.
همچنین سطح باغات آلبالو ۳۵۵ هکتار است که از این میزان باغات امسال یک‌هزار و ۸۷۲ تن آلبالو درجه یک تولید می‌شود امسال نیز میزان تولید آلبالو نسبت به سال قبل ۱۱۲ تن افزایش دارد.
گودرزی با اشاره به اینکه بروجرد قطب تولید این ۲ محصول در استان محسوب می شود، اضافه کرد: کیفیت این محصولات بسیار ممتاز است.
وی همچنین از برداشت ۲۰ هزار تن گندم در بروجرد خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۵۰ هزار گندم در این شهرستان تولید شود.

نظرات