آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

بهره برداری از ۲۳ واحد صنایع تبدیلی در استان مرکزی

بهره برداری از ۲۳ واحد صنایع تبدیلی در استان مرکزی

آب و غذا

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از بهره برداری از ۲۳ واحد صنایع تبدیلی از ابتدای سال خبر داد.

رضا باجلان اظهار کرد: این واحدها توانسته اند ۱۹۰ هزار تن به ظرفیت فراوری محصولات کشاورزی، عمل آوری، بسته بندی و نگهداری استان اضافه و ۳۴۰ شغل نیز ایجاد کنند و با افزوده شدن این ظرفیت مجموع ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی استان به ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تن می رسد.

سیاست ها و برنامه های پیش رو، بازسازی و نوسازی صنایع تبدیلی قدیمی است تا بتوان تثبیت اشتغال را محقق و تکنولوژی واحدهای قدیمی را بروزرسانی کرد و ارزش افزوده محصولات کشاورزی را افزایش داد.

وی با بیان اینکه استان مرکزی در کشور در این حوزه رتبه ۱۰ تا ۱۲ را دارد، گفت: با وجود اینکه استان مرکزی صنعتی است، اما رتبه خوبی در حوزه کشاورزی به ویژه در فراوری محصولات کشاورزی دارد.

خوشبختانه در قالب اقتصاد مقاومتی چند پروژه بزرگ ملی در دست اقدام است. یکی از این پروژه ها، روغن کشی از دانه های روغنی با با سرمایه گذاری ۳ هزار میلیارد تومانی و پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی است که پیش بینی می شود تا پایان سال به بهره برداری برسد، این پروژه بیش از ۱۵۰ نفر اشتغالزایی به همراه دارد.

سیلوی نگهداری نهاده دامی و تولید کنجاله از ضایعات روغن کشی برای خوراک دام و طیور از دیگر پروژه ها است که برای ۳۰۰ نفر اشتغال را به همراه خواهد داشت./ایسنا

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست