آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

بهره‌برداری از ۳۸ واحد صنایع تبدیلی کشاورزی استان مرکزی در دولت سیزدهم

بهره‌برداری از ۳۸ واحد صنایع تبدیلی کشاورزی استان مرکزی در دولت سیزدهم

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۳۸ واحد صنایع تبدیلی بخش کشاورزی این استان در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید که زمینه اشتغال ۵۹۰ نفر را فراهم کرد.

به گزارش آب و غذا به نقل از ایرنا ، «رضا باجلان» افزود: با بهره‌برداری از این واحدهای صنایع تبدیلی ۲۸۵ هزار تن به ظرفیت ارزش افزوده استان اضافه و در مجموع ۲۰ درصد رشد صنایع تبدیلی نسبت به قبل از سال ۱۴۰۰ در استان محقق شد.

در مجموع ۱۰ صنعت بخش کشاورزی این استان که در گذشته از مدار تولید خارج شده بودند در مدت سه سال فعالیت دولت سیزهم احیا و به چرخه تولید بازگردانده شدند.

احیای یک واحد کشتارگاه صنعتی در این استان که در گذشته به طور کامل از چرخه تولید خارج شده بود در اوایل فعالیت دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت.

بدهی زیاد، نبود سرمایه در گردش و فرسودگی از جمله دلایل راکد ماندن این صنعت بود که بعد از رایزنی‌های صورت گرفته و هماهنگی قوه قضاییه سرمایه‌گذار جدید برای احیا این واحد صنعتی انتخاب شد.

بدهی کشتارگاه به طور کامل پرداخت و چهار هزار میلیارد ریال برای راه‌اندازی و بروزرسانی سیستم هزینه شد.

امروز این واحد یکی از بهترین کشتارگاه‌های کشور است که گوشت به خارج از کشور صادر و حدود ۱۷۰ نفر نیز در این واحد مشغول به کار هستند.

اجرای طرح بزرگ ملی در استان مرکزی

اجرای طرح بزرگ روغن کشی از دانه‌های روغنی در استان مرکزی را می‌توان یک اقدام نمونه دیگر از دولت سیزدهم در بخش جهاد کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد.

روغن در خارج از کشور تصفیه و به کشور وارد می‌شود که در هزینه تمام شده برای مصرف کننده بسیار اثرگذار است، به همین دلیل و نیز ایجاد ارزش افزوده در خود کشور ایجاد ۲ واحد صنعتی روغن‌کشی در برنامه‌های دولت قرار گرفت.

واحدهای صنعتی مذکور از ابتدای دولت سیزدهم در شهرک صنعتی کاوه ایجاد و قرار بود در سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی به بهره‌برداری برسد که متاسفانه با شهادت آیت الله رییسی ممکن نشد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به اینکه بعد از برگزاری انتخابات این واحدها به بهره‌برداری می‌رسند، گفت: دانه‌های روغنی خریداری و به کارخانه‌های مذکور منتقل خواهد شد و در ادامه تمام مراحل تصفیه در این واحدها انجام می‌شود که در قیمت تمام شده روغن بسیار تاثیرگذار است.

استان مرکزی با یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در قلب کشور قرار دارد. این استان به‌ عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می‌شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست