آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

بیش از ۲۰ پرونده اعتراض به ممیزی مراتع در استان مرکزی بررسی شد

بیش از ۲۰ پرونده اعتراض به ممیزی مراتع در استان مرکزی بررسی شد

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: بیش از ۲۰ پرونده و حدود ۱۰۰ اعتراض واصله از سوی شهرستان‌های اراک، تفرش، خمین، آشتیان، محلات، ساوه و زرندیه رسیدگی شد و مقرر شد پس از جمع‌بندی نهایی صورتجلسات مذکور از سوی دفتر امور مراتع جهت ابلاغ به متقاضیان ارسال شود.

به گزارش آب و غذا به نقل از ایرنا ، «سینا دودانی» با بیان اینکه اعتراضات واصله به ممیزیمعاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: بیش از 20 پرونده و حدود 100 اعتراض واصله از سوی شهرستان‌های اراک، تفرش، خمین، آشتیان، محلات، ساوه و زرندیه رسیدگی شد و مقرر شد پس از جمع‌بندی نهایی صورتجلسات مذکور از سوی دفتر امور مراتع جهت ابلاغ به متقاضیان ارسال شود مراتع استان از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ مورد رسیدگی قرار گرفته است، گفت: باتوجه به اعتراضات به ممیزی مراتع در سال‌های گذشته، این اداره کل با تکمیل فرم کمیسیون بند ۴۹ موراد را جهت برگزاری کمیسیون به دفتر امور مراتع ارسال کرد.

یک جلسه کمیسیون بند ۴۹ نیز با حضور اعضا در محل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان محلات در خصوص اعتراضات به ممیزی‌های انجام شده در محدوده مرزی بین یکه چاه و گلچشمه محلات و گل زرد شهرستان خمین برگزار شد.

در این نشست نسبت به بررسی موضوع و رسیدگی به اعتراضات با ارائه توضیحات از سوی نمایندگان دو استان به اعضاء کمیسیون اقدام شد.

همچنین معترضان یا نمایندگان آن‌ها با حضور در سالن جلسات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به ارائه دفاعیات و مدارک و مستندات به اعضای کمیسیون پرداختند.

وی با اشاره به مراحل رسیدگی به اعتراضات در محل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، اظهار کرد: طبق مقررات، رسیدگی به اعتراضات پس از صدور پروانه چرای دام، بر عهده کمیسیون بند ۴۹ مرکب از نمایندگان دفاترامور مراتع و حقوقی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و نماینده تام الاختیار این اداره کل است.

پیش از برگزاری کمیسیون، کارشناسان فنی بخش مراتع استان و شهرستان‌ها باید نسبت به بررسی درخواست‌ها و اعتراضات وارده طبق بخش نامه‌های ارسالی از سوی دفتر امور مراتع اقدام و با انجام تحقیقات محلی در فصل چرای دام نتایج اقدامات صورت گرفته جمع بندی و جهت رسیدگی به دفتر امور مراتع ارسال شود.

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست