آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

تشکیل کمیته ویژه توسعه آبزی‌پروری در مازندران ضروری است

تشکیل کمیته ویژه توسعه آبزی‌پروری در مازندران ضروری است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران در بازدید از مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آزادماهیان شهید باهنر کلاردشت بر ضرورت تشکیل کمیته ویژه توسعه آبزی پروری در این شهرستان تاکید کرد.

حسن خیریانپور در حاشیه هفدهمین سفر شهرستانی استاندار مازندران به شهرستان کلاردشت بعد از بازدید از مرکز یادشده به همراه جمعی از مدیران کل افزود: از محل تسهیلات تبصره ۱۸ نگاه ویژه حمایتی به طرح های شیلاتی خواهیم داشت.

وی بر ضرورت تشکیل کمیته ویژه توسعه آبزی پروری با دبیری اداره کل شیلات استان تاکید و اضافه کرد: تلاش خواهیم کرد در بررسی طرح های مختلف برای بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ۱۸، طرح های شیلاتی را در اولویت قرار دهیم که این کمیته ویژه می تواند با کار کارشناسی و رفع برخی از موانع پیش روی طرح های شیلاتی، نقش موثری ایفا نماید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته با رویکرد جهادی درجهت تحقق تاکیدات مورد بازدید استاندار در این مرکز که به فعال شدن ۱۴۴ استخر تکثیر و پرورش بچه ماهیان منجر شد، گفت: علاوه بر منابع خدادادی آبزیان دریای خزر، در منابع آب های داخلی استان، ظرفیت‌های شیلاتی مختلفی همچون آب بندان ها و استخرهای پرورش ماهی وجود دارد.

به گفته وی، در زمان حاضر ظرفیت سالانه تولیدات شیلاتی ۱۱۵ هزار تن است که با حمایت ویژه و بیشتر از سرمایه گذاری در طرح های شیلاتی باید این میزان تولید را به ۱۲۰ هزار تُن در پایان سال افزایش یابد.

مدیرکل شیلات استان مازندران در این بازدید ضمن تبیین ماموریت‌های پنجگانه شیلات مازندران، حفظ و بازسازی منابع و ذخائر آبزیان دریایی را یکی از رسالت‌های مهم برشمرد که در این راستا نقش و رسالت مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر آبزیان شهید باهنر کلاردشت، مهم و راهبردی است.

کریم زاده به اهمیت تاکیدات بازدید سال گذشته استاندار مازندران از این مرکز مبنی بر بهره برداری و بهینه سازی ظرفیت‌های شیلاتی مرکز یادشده، گفت: تلاش‌ها و اقدامات خوبی صورت پذیرفت به طوریکه با تامین ۱۶ میلیارد ریال اعتبار توانستیم ۱۴۴ استخر این مرکز را در مدار تولید بچه ماهیان قرار دهیم و با تلاش و کوشش جهادی نیروهای متخصص ۵۱ هزار قطعه بچه ماهی را تولید و در رودخانه های شیلاتی استان رهاسازی کنیم./ایرنا

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست