آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

توسعه ۱۴۰ هکتاری گلخانه‌های استان کرمانشاه طی ۳ سال آینده

توسعه ۱۴۰ هکتاری گلخانه‌های استان کرمانشاه طی ۳ سال آینده

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از توسعه ۱۴۰ هکتاری گلخانه‌های استان کرمانشاه طی سه سال آینده خبر داد.

رحمان فیض قربانی اظهار کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته در جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سطح گلخانه‌های استان طی سه سال آینده به ۲۲۰ هکتار خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰ هکتار گلخانه فعال در استان کرمانشاه وجود دارد، افزود: با احتساب ۱۴۰ هکتار گلخانه جدید گلخانه‌های فعال استان در سال ۱۴۰۴ به ۲۲۰ هکتار می‌رسد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به میزان اشتغال برنامه مذکور، تصریح کرد: توسعه این سطح از گلخانه‌ها زمینه اشتغال ۲ هزار و ۸۶۰ نفر را فراهم می‌آورد.

فیض قربانی در خصوص میزان تولید برنامه توسعه‌ای ذکر شده، گفت: در حال حاضر تولید محصولات خارج از فصل گلخانه‌ها در استان ۱۰ هزار تن است، که با توسعه سطح گلخانه‌ها تولیدات این بخش به ۳۰ هزار تن می‌رسد.

وی با بیان اینکه بخشی از توسعه گلخانه‌ها به تولید گل شاخه بریده و نشا تعلق دارد، افزود: در تولید گل رز شاخه بریده از ۵.۵ میلیون شاخه به ۱۶ میلیون شاخه و در تولید نشا محصولات از ۲۳ میلیون به ۴۰ میلیون نشا خواهیم رسید.

فیض قربانی یکی از مهمترین مزایای گلخانه‌ها را صرفه جویی در مصرف آب برشمرد و بیان کرد: با اجرای این برنامه ۲۰ میلیون متر مکعب در سال صرفه جویی در مصرف آب صورت خواهد گرفت.

برای توسعه ۱۴۰ هکتار گلخانه ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای بسترسازی و زیرساخت‌ها و سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات لازم است.

وی در پایان محصولات خارج از فصل گلخانه‌ها را شامل گوجه، خیار، توت فرنگی، فلفل و… و گلخانه‌های تولید نشا را شامل نشاءگوجه فرنگی برشمرد و خاطرنشان کرد: تولید سایر محصولات و گل‌های آپارتمانی نیز در برنامه توسعه گلخانه‌ها وجود دارد./مهر

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست