آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

خدمات دامپزشکی به ۱۲ هزار راس دام عشایر بروجرد ارائه شد

خدمات دامپزشکی به ۱۲ هزار راس دام عشایر بروجرد ارائه شد

رییس اداره امور عشایر بروجرد گفت: توزیع دارو و خدمات رایگان دامپزشکی به ۱۲ هزار راس دام سبک و سنگین عشایر شهرستان در ۶ ماهه نخست امسال ارائه شد.

به گزارش آب و غذا به نقل از ایرنا ، نوراله مصطفی نژاد اظهار کرد: یکی از مصوبات جلسه‌های شورای عشایر شهرستان ارائه خدمات رایگان پزشکی توسط بهداشت درمان شهرستان بروجرد به خانوارهای عشایر در شهرستان بود.

در همین راستا ارائه خدمات رایگان پزشکی و توزیع دارو با همکاری اداره بهداشت و درمان شهرستان در منطقه عشایری کولیدر و اردوی دامپزشکی به منطقه عشایری جوجه حیدر اشترینان انجام شد.

در اردوی جهادی به منطقه کولیدر چهار هزار و ۹۷۵ راس دام در مناطق عشایری شهرستان در راستای اجرای دوره آموزش اصول بهداشت و مقابله با بیماری‌های دامی به‌صورت رایگان ویزیت شد.

پرداخت تسهیلات کم بهره به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال به عشایر شهرستان از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری بود.

وی با اشاره به اینکه تامین آب شرب پایدار یکی دیگر از نیازهای جامعه عشایری است، یادآور شد: ۱۳ میلیارد ریال برای تامین آب شرب سالم و پایدار بهداشتی در مناطق عشایری بروجرد اختصاص یافت.
اجرای عملیات آبرسانی، سالم و بهداشتی به ۲۵ خانوار عشایری کوچرو جوجه حیدر اشترینان و اجرای آبرسانی آب شرب سالم و بهداشتی پایدار به ۱۰ خانوار عشایر منطقه داربلوط شهرستان بروجرد انجام شد.

وی با اشاره به توزیع ۱۵ دستگاه پنل خورشیدی بین عشایر کوچرو شهرستان گفت: با توجه به پراکندگی مناطق عشایری انتظار می‌رود که مسوولان ارشد استان سهمیه بیشتری به این شهرستان اختصاص دهند که عشایر کوچرو بیشتری از این تجهیزات بهره مند شوند.

اکنون ۷۰۰ خانوار عشایر شهرستان با داشتن ۱۱۰ هزار راس دام سبک و سنگین سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن فرآورده گوشتی تولید می‌کنند.

نظرات