آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

خرید محصولات کشاورزان بیله‌سوار از ۱۰خرداد ماه آغاز می‌شود

خرید محصولات کشاورزان بیله‌سوار از ۱۰خرداد ماه آغاز می‌شود

آب و غذا

فرماندار بیله‌سوار گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته خرید محصولات کشاورزی در شهرستان بیله‌سوار از ۱۰خرداد ماه آغاز خواهد شد و کشاورزان در برداشت محصول زراعی خود عجله نکنند.

صاحبعلی اصغری در جلسه بررسی خرید محصولات کشاورزی کشت پاییزه  که در محل فرمانداری بیله سوار برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به خشکسالی در مزارع بیله‌سوار که طی سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است، برداشت محصول در مزارع این شهرستان کاهش چشمگیری خواهد داشت.

در حالی که در سالهای گذشته حدود ۳۰۰ هزار تن گندم از مزارع بیله سوار برداشت می شد،بر اساس پیش بینی سازمان جهاد کشاورزی این میزان در سال جاری به ۵۰ هزار تن کاهش می یابد.

بیش از ۶۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی بیله سوار به کشت گندم اختصاص یافته است که حدود ۶ هزار و۵۰۰ هکتار آن آبی و ۶۰هزار هکتار دیم است.

اصغری با بیان‌ این که ثبت نام در سامانه پهنه‌بندی از ضروریات خرید تضمینی است، افزود: بدون ثبت در سامانه امکان خرید محصولات کشاورزی امکان پذیر نخواهد بود.

به گفته فرماندار بیله سوار بانک کشاورزی بانک عامل کشاورزان خواهد بود.

 خروج گندم از استان بدون مجوز اداره غله ممنوع است

تعداد شش مرکز خرید در شهرستان شناسایی شده است و تعاون روستایی مباشر خرید محصولات گندم و جو کشاورزان خواهد بود.

استانداردسازی باسکول‌ها، نصب تابلو جهت اطلاع کشاورزان از مراکز خرید و فعالیت‌های آنها از ضروریات است و هر گونه خروج گندم از استان بدون مجوز اداره غله ممنوع می‌باشد./ایرنا

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست