آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

درختان جنگل‌های حاشیه ارس و اولتان پارس‌آباد قطع نشده است

درختان جنگل‌های حاشیه ارس و اولتان پارس‌آباد قطع نشده است

آب و غذا

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: درختان جنگلی حاشیه ارس و اولتان پارس آباد قطع نشده و تحت حفاظت یگان حفاظت منابع طبیعی این استان قرار دارد.

محمود قلی زاده اخبار منتشر شده درباره قطع درختان جنگلی حاشیه ارس و اولتان از سوی افراد سودجو در فضای مجازی را تکذیب کرد و گفت: تصاویر و فیلم‌های منتشر شده در ارتباط با قطع درختان جنگلی در فضای مجازی، مربوط به جنگل‌های اولتان نیست بلکه مربوط به درختان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی پارس آباد مغان است که با هدف تعریض جاده در مسیر پارس آباد - سربند و بازسازی و نوسازی آنها بصورت قانونی انجام شده و مسئولان اداره تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی پارس آباد هم متعهد شدند بزودی نهال‌های جدیدی را جایگزین این درختان بکنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با اشاره به اقدامات انجام شده برای حفاظت درختان حاشیه ارس در پارس آباد مغان تصریح کرد: منطقه جنگلی ارس، حفاظت و فنس کشی شده و هیچ کس نمی‌تواند به راحتی وارد آن شده و اقدام به قطع درختان کند.

استان اردبیل ۹۰۲ هزار و ۴۰۰ هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان‌بند و همچنین ۶۹ هزار هکتار جنگل دارد ، گونه‌های غالب جنگل‌های استان اردبیل را فندق ، ارس ، بلوط ، زبان گنجشک و افرا تشکیل می‌دهد.

مساحت کل جنگل‌های ساحل رود ارس در مغان بیش از یک هزار و ۲۰۰ هکتار بوده که از مسیر تازه کند حسن خانلو شروع و تا امتداد حوزه استحفاظی قره قباق اصلاندوز در ساحل ارس و مرز مابین اردبیل و استان آذربایجان شرقی ادامه می‌یابد.

در این جنگل‌ها گونه‌های خاص اقلیمی و گیاهی و رودخانه ای از جمله سنجد، گز، تمشک، زبان گنجشک، ‏بید و سفید پلات وجود دارد که به غیر از گونه بید بقیه بومی این منطقه هستند./ایرنا

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست