آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

دو تفاهم‌نامه در حوزه کشاورزی در چهارمحال و بختیاری منعقد شد

دو تفاهم‌نامه در حوزه کشاورزی در چهارمحال و بختیاری منعقد شد

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌زمان با دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور به این استان دو تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با هدف توسعه بخش کشاورزی این استان منعقد شده است.

حسین بهرامی بیان کرد: با توجه به برپایی نمایشگاه زنجیره ارزش بادام و بازدید رئیس‌جمهور از این نمایشگاه، آیت‌الله رئیسی بر ضرورت حل‌وفصل مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی و تأمین منابع برای تکمیل زنجیره ارزش بادام تأکید کرد.

در دور دوم سفر استانی دولت به چهارمحال و بختیاری مقرر شد تسهیلات لازم برای تکمیل زیرساخت‌های این شهرک‌ها و مجتمع‌ها شامل واحدهای گلخانه‌ای و دامپروری پرداخت شود.

تاکنون دو مورد شهرک کشاورزی شامل شهرک کشاورزی بلداجی و مجتمع قارچ جونقان در این استان فعال بود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ازجمله دستاوردهای دیگر سفر رئیس‌جمهور به استان را تأکید بر ضرورت تکمیل و به سرانجام رساندن طرح‌های تأمین و انتقال آب چهارمحال و بختیاری به‌خصوص در حوضه رودخانه کارون و مناطق کمتر برخوردار عنوان کرد و گفت: به همین منظور هم اعتباراتی در خصوص تکمیل این طرح‌ها در جریان دور دوم سفر در نظر گرفته شد.

بهرامی کشاورزی دانش‌بنیان و ورود علم و فناوری (تکنولوژی) به این بخش را از دیگر اولویت‌های دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: رئیس‌جمهور با حضور در پارک علم و فناوری و نشست با دانش‌بنیان‌ها مورد تأکید قرارداد.

بهرامی توسعه دو برابری سطح گلخانه‌ها از ۳۰ به ۸۰ هکتار را از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم در بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: توسعه کشاورزی از طریق گسترش سطح گلخانه‌ها ازجمله ضرورت‌هایی است که باید موردتوجه قرار گیرد.

بانک‌ها نیز ملزم به پرداخت تسهیلات برای توسعه سطح گلخانه‌ها در چهارمحال و بختیاری هستند.

بهرامی توسعه مجتمع‌ها و شهرک‌های کشاورزی را از دیگر الزامات تعیین‌شده برای مجموعه جهاد کشاورزی در جریان دور دوم سفر رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری عنوان کرد.

در سفر دور دوم رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری احیا، تداوم و توسعه بخش کشاورزی منوط به سرمایه‌گذاری جدی و کلان در این بخش شده است و در همین ارتباط در حضور رئیس‌جمهور تفاهم‌نامه‌ها برای سرمایه‌گذاری در محل کشتارگاه جونقان و دشت زری برای ایجاد گاوداری سه هزار رأسی بین استانداری چهارمحال و بختیاری و هلدینگ‌های بزرگ سرمایه‌گذاری کشور منعقدشده است.

در همین ارتباط برای توسعه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف کشاورزی تأمین گاز و برق مجتمع‌ها، شهرک‌ها و واحدهای تولیدی ضروری است و مقرر شد اعتباراتی در این خصوص تخصیص داده شود./ایانا

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست