آب و غذا

- پایگاه خبری آب و غذا -

راه‌اندازی تنها کلینیک گیاه‌پزشکی درجه یک دانشگاهی در دانشگاه آزاد بجنورد

راه‌اندازی تنها کلینیک گیاه‌پزشکی درجه یک دانشگاهی در دانشگاه آزاد بجنورد

آب و غذا

مدیرکل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی از راه‌اندازی کلینیک گیاه‌پزشکی واحد بجنورد به عنوان کلینک درجه یک دانشگاهی در این حوزه خبر داد.

دکتر عبدالله محمدی در حاشیه دومین نشست رؤسای مراکز خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: از مجموع ۱۱ کلینیک درجه یک در سطح کشور، کلینیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد اولین کلینیک گیاه‌پزشکی درجه ۱ دانشگاهی است که در زمینه ارزیابی و نظارت بر سلامت نهال‌های تولیدی شناسنامه‌دار خدمات ارزنده‌ای به بخش کشاورزی منطقه ارائه می‌کند.

این خدمات نقش بسیار مهمی در حفظ امنیت غذایی کشور دارد، چراکه این کلینیک و کلینیک‌های مشابه آن با به‌کارگیری علوم و فناوری کشاورزی، نسبت به شناسایی و مقابله با عوامل مختلف خسارت‌زای محصولات کشاورزی و در نهایت افزایش محصولات کشاورزی نقش ایفا می‌کنند.

به نقل از دانشگاه آزاد، دکتر محمدی در ادامه گفت: اقدامات انجام گرفته و پیشروی اداره کل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی، برندسازی آزمایشگاه‌ها از طریق اخذ استاندارد ISO-17025، ISO-17020 ، توسعه آزمایشگاه‌های همکار و عضو شبکه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان غذا و دارو، محیط زیست، نظام مهندسی و سایر سازمان‌ها است که خوشبختانه در این خصوص توفیقات قابل ملاحظه‌ای از قبیل افزایش بیش از دوبرابری تعداد این آزمایشگاه‌ها در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱ نسبت به کل سال ۱۴۰۰ حاصل شده است.

مدیر کل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: مراکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌ها ماموریت دارند با ایجاد و توسعه آزمایشگاه‌های استاندارد و همکار، تاثیرگذاری اجتماعی و اقتصادی دانشگاه را در نقاط مختلف کشور توسعه و بهبود دهند./ایسنا

0 نظر برای این مطلب ارسال شده است

نظرات

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامیست